اکبری: یاد ندارم فدراسیون حتی به یکی از خواسته‌های ما جواب منفی داده باشد

رئیس هیات شنا استان خراسان جنوبی گفت: طرح سطح بندی شنا به دلیل امتیازات فراوان باید به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ابوذر اکبری رئیس هیات شنا استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۵ ماه است به عنوان رئیس هیات کار خود را آغاز کرده ام. در این مدت چند دوره کلاس مربیگری، داوری و بازآموزی در دو بخش آقایان و بانوان انجام شده است. تیم های شنا دختران و پسران نیز تشکیل شده است و تمرینات خود را آغاز کرده اند. به زودی رشته های شیرجه و واترپلو نیز راه اندازی می شود. در نظر داریم به صورت دائم مسابقات شنا را در سطح استان و شهرستان ها برگزار کنیم. ضمن این که طرح سطح بندی شنا نیز در استان اجرا شده است و به زودی به شهرستان ها ابلاغ می شود.
رئیس هیات شنا استان خراسان جنوبی در توضیح طرح سطح بندی شنا بیان کرد: استانداردهای آموزش شنا دراستان با حمایت رئیس فدراسیون تدوین شده است و استخرها موظف به اجرای آن هستند. بعد از پایان آموزش شنا در استخرهای دولتی و خصوصی، نماینده ای از هیات آیتم های مربوط به سطح بندی را در کلاس های آموزشی بررسی کرده و در صورت تطابق، ضمن صدور گواهینامه، وضعیت ورزشکاران را در سامانه هیات ثبت خواهد کرد. این اقدام علاوه بر سازماندهی ورزشکاران به مسئولان شنا استان کمک می کند مسابقات را بر اساس ظرفیت شناگران برگزار کنند.
او درباره برنامه های استعدادیابی هیات استان خراسان جنوبی گفت: از چند ماه گذشته تعاملاتی با آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح استعدادیابی انجام شد اما نتیجه مورد نظر بدست نیامد. این طرح مجدد از اوایل مهر با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود تا زمینه حضور دانش آموزان مستعد در تیم های استانی فراهم شود.
اکبری افزود: متاسفانه هیات از داشتن استخر محروم است. مدتی است با وجود هزینه های فراوان سه سانس از یکی از استخرهای خصوصی استان را اجاره کرده ایم. با وجود پیگیری های مستمر رضوانی و ارائه نامه از وزارت ورزش و جوانان هنوز اقدامی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی اتفاق نیفتاده است. اگر استخر در اختیار هیات قرار بگیرد، ضمن تیم داری می توان قهرمانانی را در سطح ملی و بین المللی به جامعه شنا تحویل داد.
رئیس هیات شنا استان خراسان جنوبی تاکید کرد: به جرات می گویم در این مدت رضوانی برای هیات خراسان جنوبی سنگ تمام گذاشته است. پیگیری های او برای در اختیار گذاشتن استخر به هیات واقعا قابل تقدیر است. او بارها با مدیر کل استان رایزنی کرده است. به یاد ندارم فدراسیون در برابر حتی یکی از خواسته های ما جواب منفی داده باشد. با وجود مشغله زیاد ریاست فدراسیون در همه ساعات پاسخگو است. امیدوارم در ۴ سال آینده نیز رضوانی اقداماتی را که تاکنون انجام داده است پیگیری کند و به سرانجام برساند.
او با بیان انتظاراتش از فدراسیون خاطر نشان کرد: معتقدم طرح سطح بندی شنا در آینده باید با جدیت بیشتری پیگیری و برای همه استان ها لازم الاجرا شود. از امتیازات این طرح انجام کار پایه ای در شنا و هدایت مربیان شنا در امر آموزش است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.