بازیکنان فیزیکی و با انگیزه ای داریم/ هدفمان صعود به جمع دوازده تیم برتر دنیاست

سرمربی تیم واترپلو جوانان ایران با آماده توصیف کردن وضعیت این تیم در آستانه اعزام به مسابقات جهانی استرالیا تاکید کرد: تیم قدرتی و با انگیزه ای را در اختیار داریم و می خواهیم از اعتبار واترپلو آسیا دفاع کنیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، داوود رضا سلطانی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه تمرینات آماده سازی خوبی را ظرف یک ماه گذشته پشت سر گذاشتیم و بازیکنان در شرایط آمادگی روحی و جسمانی بالایی قرار دارند و امیدواریم بتوانیم در مسابقات جهانی از اعتبار واترپلو ایران و آسیا دفاع کنیم.
وی در خصوص هدفگذاری خود برای حضور در مسابقات جهانی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا به عنوان تیم سوم گروه، به جمع دوازده تیم برتر جهان صعود کنیم که کسب این مقام می تواند جایگاهی ارزشمند برای واترپلو ایران در سطح جهان محسوب شود.
وی در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی پیش از اعزام به مسابقات جهانی اظهار داشت: با وجود اینکه تیم جوانان موفق به برگزاری دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم های خارجی نشد اما دیدارهای تدارکاتی را مقابل تیم های دسته اول باشگاههای کشور و تیم منتخب تهران که از وجود چند بازیکن ملی پوش سود می برد برگزار کردیم که این مسابقات تاثیر بسزایی در هماهنگی تیمی و آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان داشت.
سلطانی با بیان اینکه استخوانبندی اصلی تیم جوانان را نفراتی که سال گذشته در اندونزی قهرمان آسیا شدند، تشکیل می دهند تصریح کرد: یازده بازیکن از تیمی که سال گذشته در اندونزی قهرمان آسیا شد در تیم فعلی حضور دارند و با وجود اینکه به دلیل مشخص نبودن اعزام تیم به مسابقات جهانی تمرینات تیم جوانان دیر آغاز شد اما با آمادگی خوبی که تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان داشت تیم از شرایط آمادگی مطلوبی برخوردار است و می توانیم در مسابقات جهانی درخششی در حد توانمان داشته باشیم.
وی توانایی استقامتی شنای ملی پوشان را نقطه قوت تیم جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: تیم جوانان از بازیکنان فیزیکی و جنگنده ای برخوردار است و در تمریناتی که پشت سر گذاشته ایم بر روی آمادگی بدنی تاکید ویژه ای داشتیم و خوشبختانه از این نظر در شرایط آرمانی قرار داریم.
سرمربی تیم واترپلو جوانان در بخش پایانی سخنان خود در مورد شناختش از تیم ها ی همگروه اظهار داشت: ازبکستان یکی از حریفان همیشگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا است و شناخت خوبی از سیستم ونحوه بازی این تیم در اختیار داریم. یونان سابقه خوبی در مسابقات جهانی دارد و همواره جزو مدعیان قهرمانی بوده، تیم رومانی در رده پایه جزء بهترین های واترپلو دنیا است و تنها روی تیرینیدادو توباگو هیچگونه شناختی نداریم که امیدوارم تا قبل از بازی مقابل این تیم بتوانیم اطلاعات لازم را در مورد نقاط قوت و ضعف این تیم به دست آوریم.
وی تصریح کرد: به گونه ای برنامه ریزی کردیم که با کسب امتیاز مقابل تیم های ازبکستان و تیرینیداد و توباگو بتوانیم به عنوان تیم سوم به جمع ١٢ تیم برتر جهان صعود کنیم و در صورت قرعه مناسب حتی در رده های بالاتر جهان قرار بگیریم.
نخستین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان طی روزهای ١۰ لغایت ١٨ آذر ماه جاری به میزبانی شهر “پرتث” استرالیا برگزار خواهد شد.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.