یزدان‌خواه: در بازی های کشورهای اسلامی بر روی سکو خواهیم رفت

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران معتقد است که این تیم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر باکو به احتمال بسیار زیاد بر روی سکو خواهد رفت.

سعید قهرمانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی یزدان خواه در مصاحبه با ایرنا در حاشیه تمرینات آماده سازی تیم ملی واترپلوی ایران با اشاره به برگزاری منظم اردوی های این تیم به منظور شرکت در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی افزود:‌ بیش از دوماه است که در اردو به سر می بریم و بازیکنان با انگیزه بالا در تمرینات شرکت و شرایط مناسبی دارند.
وی ادامه داد:‌ کادر فنی تیم ملی با طراحی تمرینات مناسب سعی در افزایش توانمندی جسمانی و سطح تاکتیکی و فنی این تیم دارند و پیشرفت قابل ملاحظه ای در این مدت داشته ایم.
بازیکن تیم ملی واترپلوی ایران در پاسخ به این سئوال که شرایط برگزاری اردوها چگونه است، اظهارداشت: مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را برای برگزاری اردوهای با کیفیت انجام داده و هیچ مشکلی نبود.
یزدان خواه ادامه داد:‌ در حال حاضر و براساس برنامه کادر فنی روزانه ۲ جلسه تمرین داریم که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر این تمرینات برگزار می شود. در این تمرینات کادر فنی نکات لازم و برنامه هایی که باید درآب به اجرا درآید را یاد آور می کنند.
وی درپاسخ به این پرسش که آیا دیدار تدارکاتی برای تشخیص صحیح تر نقاط ضعف و قوت داشته اید، عنوان کرد: ‌از آنجا که فرصت کافی تا زمان برگزاری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نبود، مسئولان فدراسیون و کادر فنی تصمیم گرفتند با تمرینات مداوم و پی درپی این مهم را جبران کنند.
درحال حاضر ۲۷ بازیکن دراردوی آماده سازی تیم ملی واترپلوی ایران شرکت دارند که از این تعداد ۱۳ نفر به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی باکو اعزام خواهند شد.
بازیکن تیم ملی واترپلوی ایران درپاسخ به این سئوال که رقبای اصلی ایران دراین بازی های کدام تیم ها هستند، عنوان کرد: جمهوری ‌آذربایجان میزبان، ‌ترکیه و عربستان سعودی مهم ترین رقبای تیم ملی واترپلوی ایران دراین بازی ها هستند که برای رویارویی با آنان مشکلی نداریم.
وی درپاسخ به این سئوال میانگین سنی بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی چند سال است، اظهارداشت: به جز دو یا سه بازیکن که در رنج سنی ۲۶ تا ۲۸ سال هستند، بقیه بازیکنان ۲۳ و پایین تر از آن می باشند.
یزدان خواه تاکید کرد:‌ درحال حاضر کادر فنی خوبی با این تیم کار می کنند و چنانچه این روند تا زمان اعزام به مسابقات ادامه پیدا کند، قرار گرفتن بر روی سکو در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی دور از دست رس نیست.
چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ باکو ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز و ۱۱ روز به طول می انجامد.

انتهای پیام /

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.