باید رویکرد لیگ به سوی کیفیت معطوف شود/ لیگ پویا، پشتوانه تیم ملی قوی است

سرپرست فدراسیون شنا در جمع مدیران شرکت کننده در بیست و دومین دوره لیگ برتر واترپلو باشگاههای کشور تاکید کرد: باید رویکرد لیگ برتر واترپلو را به سوی کیفیت معطوف کنیم تا لیگ واترپلو پویایی و کارکرد لازم را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا جعفری در نخستین جلسه هماهنگی مدیران واترپلو باشگاههای کشور که با حضور محسن رضوانی سرپرست امور دبیری، سرپرست و اعضا سازمان لیگ برتر واترپلو و نمایندگان باشگاهها برگزار شد، با بیان این مطلب با اشاره به برخی کمبودها و کاستی ها در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر واترپلو افزود: باید رویکرد لیگ را به سوی کیفیت معطوف کنیم تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم و لیگ پر بارتری نسبت به دوره گذشته داشته باشیم.

جعفری در ادامه اظهار داشت: نظرات و پیشنهادات مدیران باشگاهها و تمامی پیشکسوتان واترپلو می تواند به برگزاری بهتر لیگ کمک کند، یک لیگ پویا و با کیفیت می تواند به تیم ملی کمک شایانی کند. باید تلاش کنیم تا با همدلی و هم افزایی تیم ملی در خور شان و شایسته نام کشورمان داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون شنا اضافه کرد: معتقدم مربیان داخلی ظرفیتهای بالایی دارند اما نباید از علم روز دنیا و ارتقا سطح کیفی دانش مربیان داخلی بویژه مربیان باشگاهها غافل شویم.

وی با اشاره به حساسیت کار داوران لیگ واترپلو اذعان داشت: در مورد داوران نیز باید همین رویه را مد نظر داشته باشیم و در عین حال باید عملکرد داوران در لیگ برتر مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

سرپرست فدراسیون شنا در پایان خاطر نشان کرد: باید در برنامه های لیگ نظم و انضباط ویژه ای حاکم شود به طوری که یکی از نکات برجسته بیست و دومین دوره لیگ برتر واترپلو نظم و انضباط در برگزاری مسابقات باشد.

در ادمه این جلسه که در دفتر امور مشترک فدراسیونها ی ورزشی برگزار شد محسن رضوانی سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا ضمن ارائه گزارشی در خصوص بیست و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر افزود: در تلاش هستیم تا در دوره جدید لیگ برتر استانداردهای بیشتری را مانند استفاده از زمان سنج های دیجیتال اعمال کنیم تا به معیارهای قانونی فدراسیون جهانی شنا (فینا) نزدیک شویم.

وی در ادامه افزود: در اردیبهشت کلاسهای بازآموزی مربیگری با هدف ارتقا سطح مربیان برگزار خواهد شد که شرکت مربیانی که در مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف حضور دارند در این دوره اجباری خواهد بود.

در ادامه این جلسه تغییرات انجام شده در آئین نامه مسابقات لیگ برتر واترپلو مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرار گرفت و همچنین راهکارها و پیشنهادات اعضا در مورد برگزاری هر چه بهتر فصل جدید رقابتهای لیگ برتر بررسی شد.

image_printپرینت مطلب