باید پتانسیل های موجود در شیرجه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم/ باید رویکردمان به شیرجه را تغییر دهیم

در نخستین نشست اتاق فکر شیرجه کشور سرپرست فدراسیون گفت: با تلاش و همدلی می توانیم پتانسیل های موجود در شیرجه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در راستای ایجاد بستری مناسب جهت توسعه پایدار رشته های ورزشی تحت پوشش فدراسیون در قالب تشکیل اتاق های فکر و پس از برگزاری نخستین جلسات اتاق فکر شنا و واترپلو،اتاق فکر شیرجه نیز با حضور محسن رضوانی سرپرست فدراسیون و پیشکسوتان نامی شیرجه مانند مهندس فصیحی، تقی عسگری و همچنین سایر اعضاء شامل ؛محمد علی مجزا، محمد رضا شکول، غلامرضا میرزا خانلری، امید حدیقی، علی رعنا حسینی، مهدی محمدی، حسین جعفری راد و حمید ساریخانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محسن رضوانی سرپرست فدراسیون شنا ضمن تشکر از حضور پیشکسوتان با اشاره به تاریخ شیرجه کشور و افتخارات بدست آمده در آن گفت: بی تردید به دلیل بروز مشکلاتی در چند سال گذشته که مهمترین آن به عدم وجود سخت افزار باز می گردد شیرجه نتوانسته آنگونه که باید در میادین بین المللی حضور پررنگی داشته باشد اما بنده اطمینان دارم با تلاش و همدلی می توانیم پتانسیل های موجود شیرجه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

رضوانی در ا دامه اظهار داشت: بهره گیری از نظرات و تجربیات پیشکسوتان و خانواده شیرجه کشور در برنامه ریزی های جاری فدراسیون کاملا” موثر است. در سند جامع راهبردی فدراسیون در شیرجه نیز که در راستای برنامه محوری و پرهیز از اعمال سلایق شخصی بزودی تدوین خواهد شد تلاش می شود با داشتن نقشه راه و برخورداری از سند راهبردی که در آن وضع موجود، امکانات و اهداف و چشم انداز ها تعریف شده باشد ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده شاهد جهش شیرجه ایران در سطح ملی باشیم.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم در تعیین راهبرد جدید برای شیرجه باید رویکردمان به این رشته را تغییر دهیم. بی تردید با تلاش و همدلی می توانیم پتانسیل های موجود در شیرجه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. یکی دیگر از اقداماتی که باید در شیرجه انجام شود تمرکز زدایی همزمان با مهیا کردن زمینه حضور بخش خصوصی در این رشته است،باید از توانمندیهای بخش خصوصی در جهت توسعه سطح کیفی و کمی شیرجه به بهترین نحو بهره برداری کرد و با انجام این مهم همزمان گام بلندی در همگانی کردن شیرجه کشور بر خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش پایه شیرجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا می توان با همسان سازی تمرینات در سراسر کشور توام با نگاه یکسان سخت افزاری استعدادیابی گسترده ای را با بازدهی بالا انجام داد.

کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو در پایان خاطر نشان کرد: با نگاه مثبت به آینده با تلاش و همدلی می توانیم پتانسیل های موجود در شیرجه را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

در این نشست پیشکسوتان شیرجه ضمن ابراز خرسندی از حضور فردی از خانواده شنای ایران در راس فدراسیون شنا، به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشکلات شیرجه کشور پرداختند و بر تدوین برنامه بلند مدت در رشته شیرجه و تشکیل کارگروههای تخصصی دراین زمینه، پشتوانه سازی و تقویت زیر ساختها و توجه به تیم های پایه، توجه به حضور پر رنگ باشگاهها در لیگ، ایجاد انگیزه و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بهبود و پیشرفت واترپلو کشور تاکید کردند.

همچنین در این نشست ضمن تاکید بر تدوام برگزاری این جلسات با پیشکسوتان مقرر شد با تعیین دبیرخانه مرکزی اتاق فکر پیشکسوتان شیرجه زمینه اجرایی شدن مصوبات این جلسات فراهم شود.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.