با مشکل خروجی بازیکنان مشمول روبرو هستیم/ در کاپ آسیا آمادگی ملی پوشان ارزیابی می شود

مربی تیم ملی واترپلو با انتقاد از مشکلات خروج از کشور ملی پوشان مشمول نظام وظیفه گفت: هفت بازیکن از همراهی تیم ملی در رقابت‌های کاپ آسیا بازماندند و امیدوارم مسئولان یک بار برای همیشه راهکاری برای این مشکل بیاندیشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، کامبیز رخشانی مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: مسابقات کاپ آسیا با حضور تیم‌هایی همچون عربستان، کویت، ازبکستان، اندونزی و قزاقستان (قهرمان آسیا) از سطح نسبتا خوبی برخوردار است و بنا به تصمیم کمیته‌ مشورتی قرار شد تا از روز چهارم فروردین ماه در این مسابقات شرکت کنیم، هدف از شرکت در این رقابت‌ها ارزیابی سطح توانایی ملی‌پوشان و تدارکات مناسب برای آن‌ها پیش از شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

وی تاکید کرد: تیم ملی پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر فرصت زیادی برای تمرین نداشت و حدود سه هفته‌ به صورت متمرکز تمرینات خود را پیگیری کرد. البته پیش از آن نیز به صورت غیر متمرکز تمرینات برگزار می‌شد، اما کادر فنی بیشتر به دنبال جذب و انتخاب بازیکنان مورد نظر بود و کار تاکتیکی صورت نمی‌گرفت.

رخشانی مهر در ادامه گفتگوی خود با ایسنا با انتقاد از وضعیت خروجی بازیکنان ملی‌پوش گفت: مشکلی که سال‌ها است ورزش ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، چگونگی خروج از کشور بازیکنان ملی‌پوش سرباز یا مشمول نظام وظیفه است. در حالی که کادر فنی تیم ملی بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کرده بود، هفت ملی‌پوش به دلیل مشکلات خروج از کشور و نظام وظیفه از همراهی سایر ملی‌پوشان باز ماندند و در همان مدت کوتاه سه هفته‌ای تمرین هم نتوانستیم با ترکیب ثابتی کار را دنبال کنیم. این مشکل تنها محدود به واترپلو نیست و گریبانگیر بسیاری از رشته‌های ورزشی می‌شود. جا دارد تا مسئولان با نگاه دقیق‌تری نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

مربی تیم ملی واترپلو خاطر نشان کرد: تیم ملی تنها روز اول نوروز را استراحت می‌کند تا بازیکنان در کنار خانواده‌های خود لحظه سال تحویل را سپری کنند، اما از روز دوم اردوها پیگیری می‌شود و روز سوم فروردین تیم به کویت اعزام و از پنجم تا دهم با سایر حریفان خود به رقابت بپردازند.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی شرکت ایران در مسابقات کاپ آسیا و عدم تمایل به حضور در لیگ جهانی یاد آورشد: با توجه به شرایط و پتانسیل موجود تیم ملی این تصمیم معقولانه بود. به دلیل فاصله کوتاهی که رقابت‌های لیگ جهانی و کاپ آسیا دارد، حضور در این رقابت‌ها هنوز مشخص نیست، ولی شرکت در کاپ آسیا و رقابت با تیم‌های خوب آسیایی در این مقطع زمانی برای تیم ملی و ارزیابی بازیکنان بسیار مهم است.

رخشانی مهر در پایان اظهار امیدواری کرد تا ملی‌پوشان واترپلوی ایران با موفقیت در رقابت‌های کاپ آسیا انتظارات را برآورده کنند و نخستین عیدی سال جدید را به خانواده ورزش ایران هدیه دهند.

image_printپرینت مطلب