بدهی مالی مهمترین مشکل فدراسیون/ ارزیابی عملکرد فدراسیون درمسابقات آسیایی/ ممانعت از تیمداری هیات ها در لیگ

سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا در تشریح عملکرد شش ماهه فدراسیون در دوره مدیریت جدید گفت: مهمترین مشکل فدراسیون طی شش ماه گذشته وجود بدهی های مالی بوده که از ادوار گذشته باقی مانده و امیدواریم با تداوم مساعدت هایی که از سوی وزارت ورزش صورت گرفته هرچه زودتر این مشکل حل شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی با بیان این مطلب افزود: طی شش ماهه گذشته باید اقدامات فدراسیون را به دو بخش داخلی و برون مرزی تقسیم کنیم که در بخش برون مرزی در رشته شنا پس از معرفی کادر جدید تیم ملی و برگزاری مسابقات انتخابی ملی پوشان شنای ایران روند رو به رشدی را طی کرد و نتایج به دست آمده در اندونزی و بوی‍‍ژه مسابقات کاپ آزاد دبی که منجر به شکسته شدن ٢ رکورد ملی در رده سنی بزرگسالان شد مهمترین دلیل برای این ادعا هستند.

رضوانی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تیم ملی شنا تمرینات مداوم خود را برای مسابقات سال آینده و رقابتهای انتخابی المپیک پیگیری می کند که البته فدراسیون شنا درخصوص کسب سهمیه المپیک هیچ قولی نمی دهد اما اگر این مهم صورت پذیرد اتفاق بزرگی در شنا رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی بر روی شنا بلند مدت است، تصریح کرد: پیشرفت در رشته شنا نیاز به کار مستمر و با برنامه دارد و با هدفگذاری های کوتاه مدت (مسابقات قهرمانی آسیا – دبی )، میان مدت (بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی) و بلند مدتی (المپیک ٢۰١۶برزیل) که برای این رشته در نظر گرفته شده امیدواریم این رشته بتواند شایستگی های خود را ثابت کند.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا درخصوص وضعیت تیم های ملی واترپلو نیز یادآور شد: واترپلو با قهرمانی تیم ملی زیر ١٨ سال در مسابقات اندونزی و صعود به رقابتهای جهانی سال آینده در مسابقات جهانی استرالیا کار سختی را پیش رو دارد، ضمن آنکه در رده سنی جوانان نیز مسابقات آسیایی قزاقستان را پیش رو داریم.

وی پیرامون رشته شیرجه و تلاش برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: اعزام دو ماهه مجتبی ولی پور به اردوی چین و سپس حضور در رقابتهای جام جهانی لندن اقدام بسیارمثبتی بود که تجربه گرانبهایی برای شیرجه کشور محسوب می شود و حضور شیرجه ایران در رقابتهای انتخابی المپیک این موضوع را به اثبات رساند که در شیرجه ایران مربیان باشگاهی و تیم ملی باید از پایه سازی روند کاری خود را آغاز کنند که در این راه فدراسیون شرایط استفاده از دانش مربیان برتر خارجی بوی‍ژه چینی را مهیا خواهد کرد.

کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو در ادامه با اشاره به حضور رومان پولاچیک و یورگ وویت ٢ مربی سرشناس خارجی در رشته های واترپلو و شنا حضور این مربیان را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در آبان ماه سال آینده مسابقات آسیایی شنا، شیرجه و واترپلو در امارت برگزار خواهد شد که نتایج بدست آمده در این رقابتها محک بسیارخوبی برای تلاش یکساله شنا، شیرجه و واترپلو ایران خواهد بود.

سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا گفت: در بخش داخلی نیز در شش ماهه نخست امسال مسابقات بسیار کمی برگزار شده بود و ما در دوره جدید تلاش کردیم تمامی مسابقات را که طبق تقویم و عرف فدراسیون باید برگزار می شد با تلاش کمیته های مشورتی که جا دارد در اینجا از تمامی اعضای کمیته های مشورتی و روسای آنها تشکر کنم انجام شد و حتی مسابقات واترپلو بانوان و مسابقات شنای بانوان در بخش نوجوانان پس از وقفه ای ٢ ساله برگزار شد.

وی تصریح کرد: حمایت از ورزش بانوان بخشی از سیاست های راهبردی فدراسیون تلقی می شود و تلاش داریم در این بخش تمام ظرفیت های موجود را برای تحول آفرینی و ارتقاء جایگاه شنا، شیرجه و واترپلو بانوان بکار بگیریم.

رضوانی در ادامه خاطر نشان کرد: باید از حمایت ها و حسن نظر دکترعباسی وزیر محترم وزارت ورزش به نمایندگی از خانواده شنا تشکر کنم. ما امیدواریم با حمایت وزارت ورزش سال آینده تمامی هیات های استانی از استخر مناسب بهره مند شوند. ما معتقدیم در کشور پتانسیل احداث استخر ۵۰ متر قانونی در مراکز استانها وجود دارد و این مهم دست یافتنی است.

وی ادامه داد: کادر مدیریتی فدراسیون شنا در دوره جدید تلاش کرده هدف و دیدگاه تمامی هیاتها و فدراسیون را همسو کند که این موضوع در کنار دیدگاه وزارت ورزش مبنی برتوجه به شنا در جهت سالم سازی جامعه و تاکیدات دین مبین اسلام در بعد همگانی و پرورش شناگران در سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو در بعد قهرمانی می تواند آینده ای درخشان در این ٣ رشته را ترسیم کند.

رضوانی در ادامه با تشکر از سرپرست فدراسیون وهیاتهای استانی در پیشبرد برنامه های فدراسیون گفت: از تمامی پیشکسوتان و بزرگان شنا، شیرجه و واترپلو خواستار کمک و همراهی با فدراسیون هستم ضمن اینکه ما مربیان باتجربه ای بزرگی مانند آقایان نسیم، امیریان و سلیمانی را در خارج از کشور در اختیار داریم که تجارب بین المللی بسیار ارزنده ای دارند که می توانیم از تجارب این افراد در کشور استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح صبا در وزارت آموزش و پرورش گفت: فدراسیون شنا از برگزاری این طرح حمایت می کند که مطمئنا در توسعه ورزش شنا در بعد همگانی و قهرمانی تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا با تاکید بر اینکه از سال آینده تمامی تیم ها موظفند در قالب تیم های باشگاهی در رقابتهای کشوری و لیگ شرکت کنند، تصریح کرد: فدراسیون شنا تصمیم گرفته در رقابتهای سال آینده در شنا، شیرجه و واترپلو اجازه حضور هیات ها به عنوان تیم را ندهد.

رضوانی در خصوص بیست و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر یادآور شد: رقابتهای لیگ برتر واترپلو امسال در شرایطی برگزار شد که تعویق چند باره مسابقات جام باشگاههای آسیا موجب فشردگی برنامه های این مسابقات گردید ولی تیم فولاد ماهان سپاهان با یک برنامه ریزی مدون و بهره گیری از بازیکنان خارجی توانست قهرمان بیست و یکمین دوره لیگ برتر واترپلو شود و تیم نفت و گاز امیدیه نیز که چندین سال است در لیگ برتر واترپلو حضور دارد با استفاده از بازیکنان ملی پوش و جوان عنوان نایب قهرمانی این رقابتها را بدست آورد. امیدواریم این دو تیم در سال آینده با تقویت تیم خود بتوانند نمایندگان شایسته ای برای واترپلو ایران در مسابقات واترپلو جام باشگاههای آسیا باشند.

image_printپرینت مطلب