برگزاری جلسه کمیته استعدادیابی با حضور نمایندگان وزارت ورزش/ سعادتمند: باید نگاه ویژه‌ای به شنا داشته باشیم

امروز(شنبه) با حضور با حضور مسئولان کمیته دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون شنا جلسه‌ای به منظور بررسی گزارش المپیاد استعدادهای برتر این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امروز (شنبه) جلسه‌ای در محل فدراسیون شنا با حضور احمد سعادتمند مدیر کل دفترتوسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی، شهرام عظیمی معاون، محسن سمیع زاده و فاطمه امیری کارشناسان دفتر آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان و محسن رضوانی رئیس، محمد علی‌آبادی نائب رئیس، فرید فتاحیان دبیر کل ، شهرناز ورنوس نائب رئیس بانوان، حمید اسکندریون رئیس کمیته فنی شنا، امید حدیقی رئیس کمیته فنی شیرجه و عبدالرضا ریاحی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا برگزار شد.

این جلسه با ارائه گزارش مسئولان فدراسیون در خصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر شنا و شیرجه که در آذر ماه سال جاری برگزار شد آغاز شد. در ابتدا اسکندریون و حدیقی با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزار المپیاد استعداد های برتر شنا و شیرجه آماری در خصوص مستعدین منتخبی که در این رقابت‌ها حضور داشتند ارائه کردند. در ادامه شهرناز ورنوس از مسئولان دفتر استعداد یابی وزارت ورزش درخواست کرد تا در برنامه سال آینده این دفتر این طرح برای بانوان نیز در نظر گرفته شود. عبدالرضا ریاحی نیز برنامه پیشنهادی فدراسیون برای حفظ و نگهداری مستعدین شناسایی شذه در المپیاد استعدادهای برتر را ارائه کرد.

احمد سعادتمند مدیر کل دفترتوسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون شنا در خصوص همکاری و برگزاری خوب مسابقات المپیاد استعدادهای برتر افزود: این طرح با حمایت چهار حلقه به ثمر خواهد نشست که یکی از آنها وزارت ورزش بعنوان متولی ورزش در کشور است. حلقه دوم این امر فدراسیون های ورزشی هستند که در اینجا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نقش مهمی در این امر دارد. هیات های استانی حلقه سوم بوده و در آخر اداره کل های استانی هستند که نمایندگان دولت به شمار می‌آیند. با کمک این چهار حلقه چرخه تولید و نمو استعداد های جوانان این مرز و بوم ادامه خواهد داشت و هر سال به آن اضافه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای پیش برد امر کشف و پرورش استعداد های ورزشی تفاهم نامه ای با فدراسیون های ورزشی تنظیم شده تا با کمک آن این طرح ادامه داشته باشد. فدراسیون شنا به دلیل داشتن مدال‌های زیاد در المپیک و تورنومنت های آسیایی یکی از مهمترین رشته ها است و باید نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشیم.

در پایان سعادتمند اظهار داشت: با وجود مشکلات زیادی که در سال اول این طرح بود با همکاری فدراسیون‌ها بخصوص فدراسیون شنا پیش برد خوبی داشته ایم و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش این امر ادامه داشته باشد.

در ادامه این جلسه شهرام عظیمی معاون دفتر آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش وجوانان ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون برای برگزاری کلینیک مربیان استعدادیاب شنا در اصفهان، از نکات مهم این کلینیک را رایگان بودن آن برای مربیان استن‌ها دانست.

سمیع زاده کارشناس دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشکر از احمد سعادتمند به دیلیل راه‌اندازی این طرح، یکی از ویژگی های این طرح را توجه و شناخت اهمیت شنا توسط مدیران کل استان‌ها عنوان کرد و برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کمک ویژه ای برای شناخت ورزش شنا داشت.

محمد علی آبادی نائب رئیس فدراسیون هم ضمن تشکر نسبت به حسن توجه مسئولان وزارت ورزش به ورزش شنا ابراز کرد: باید تبریک بگوئیم که امروز همه در تلاش هستند تا این طرح به ثمر برسد.

در پایان محسن رضوان رئیس فدراسیون ضمن تشکر از برگزاری این طرح و خسته نباشید به تمام متولیان این امر گفت: ابتدا باید از حضور مسئولان وزارت وزرش در فدراسیون تشکر ویژه ای داشته باشم. در تلاشیم با کمک هیات رئیسه جدید فدراسیون رشته شنا را همگانی کنیم و شنا را به جایگاه واقعی خود برسانیم. از همکاران خود بخصوص روسای کمیته ها تشکر میکنم و امیدوارم روزی مدال شنا المپیک به ثمر بنشیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب