برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی کشور – جام خزر به میزبانی گیلان

مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی کشور - جام خزر از فردا (چهارشنبه)به میزبانی گیلان آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی کشور با عنوان جام خزر به میزبانی هیئت شنا گیلان در رامدشت رودسر صبح روز چهارشنبه ۲۴ شهریور برگزار خواهد شد.
سلیمی دبیر هیئت شنای گیلان هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقا سطح کیفی و ترویج شنا در دریا دانست .
وی گفت : شناگران در این مسابقات در رده سنی زیر ۲۰ سال  و  ۲۰-۲۹ سال در مسافت ۵ کیلومتر ، در رده سنی ۳۰-۳۹ سال و ۴۰-۴۹ سال در مسافت ۳ کیلومتر. ، رده سنی. ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال در مسافت ۲ کیلومتر باهم رقابت خواهند کرد .
سلیمی با بیان اینکه گیلان پس از حدود ۱۲ سال میزبان رقابتهای شنای آبهای آزاد کشور شده است افزود : گیلان قبل از سال ۸۲ هرساله مسابقات شنای آبهای آزاد قهرمانی کشور را برگزار می کرد .
سلیمی اضافه کرد : در این رقابتها ۲ تیم از گیلان حضور خواهد داشت .
دبیر هیئت شنای گیلان در پایان خاطر نشان شد : این رقابتها بمیزبانی هیئت شنای استان گیلان و با همکاری اداره ورزش و هیئت شنای شهر رودسر و زیر نظر فدراسیون شنا برگزار خواهد شد .

یادآور می شوم : در پایان از سوی هیئت شنای گیلان به نفرات برتر هر رده سنی مدال و حکم و به تیم برتر کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد .
رامدشت محله ای است زیبا و ساحلی در شهرستان رودسر( استان گیلان) است و علت نامگذاری این محله به گذشته های نه چندان دور(حدود ۳۰ ،۴۰ سال پیش) می رسد ، که محل رام کردن اسب های وحشی بود.محله رامدشت از شمال به دریا – از جنوب به روستای کَلدَرِه و زمین های کشاورزی برنج – از شرق به گسکرمحله و از غرب به میدان معلم منتهی می شود.
رامدشت حدود ۲۲ متر پایین تر از سطح آبهای آزاد قرار دارد و به همین دلیل یکی از پایین ترین نقاط ساحلی کشور محسوب می شود.   ساحل زیبای رامدشت حدود ۵ کیلومتر وسعت دارد ، که هرساله پذیرای عده ی زیادی گردشگر از سراسر کشور جهت شنا و ماهیگیری است.

7778
774110
انتهای پیام
۳ Attachments
image_printپرینت مطلب