بهبود رکورد اصلی ترین وظیفه من در المپیک لندن است

تنها نماینده شنای کشورمان در بازی های المپیک ٢۰١٢ لندن گفت:‌ بهبود رکورد، اصلی ترین وظیفه ام در این بازی ها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، “محمدبیداریان” با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تمریناتم هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر زیر نظر یورگ مربی آلمانی ام انجام می شود.

بیداریان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود: رکورد شنای ایران متعلق به سه سال پیش و در حین برگزاری مسابقات جهانی شنا در شهر رم ایتالیا در سال ٢۰۰٩ بود اما تغییرات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سه سال گذشته، افت و خیزهایی در کارایی این فدراسیون ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در بازی های المپیک باید چهار سال تلاش و برنامه ریزی کرد اما مجموعه تغییرات فدراسیون شنا باعث شده که فقط از ٩ ماه پیش، کار جدی تمرینات آماده سازی برای حضور در بازی های المپیک ٢۰١٢ لندن آغاز شود.

بیداریان افزود: ‌در حقیقت کار استعدادیابی و آماده سازی نیروهای کارآمد، از روز بعد از المپیک باید شروع شود و در این صورت است که ما خواهیم توانست ضمن پرورش افراد یاد شده، چندین سهمیه ورودی المپیک دوره آینده را نیز کسب کنیم.

وی گفت: در دوره مدیریت وحید مرادی، ثبات مدیریت ٩ ساله ای داشتیم که بسیار مثبت بود و دست اندرکاران شنای کشور هم پاسخ زحمات خود را گرفتند اما پس از آن تا ورود جعفری به عنوان سرپرست فدراسیون شنا، کار روند مدیریتی به درستی پیش نرفت.

بیداریان افزود: پس از ورود جعفری به عنوان سرپرست فدراسیون، روند صعودی موفقیت های فدراسیون شنا،‌ شیرجه و واترپلو آغاز شد و این روند با آمدن نیک بین سرپرست فعلی این فدراسیون
دنبال شد.

برنده مدال طلای مسابقات بین المللی شنای جایزه بزرگ امارات عربی متحده در ادامه افزود: اگرچه مصدومیت من از ناحیه زانو در آستانه امسال موجب توقف من در مسابقات بین المللی شنا در کشورهای مالزی و ترکیه شد اما با انجام کار مستمر توانستم انتظارات کادر فنی را تا حد زیادی برآورده ساخته و به شرایط ایده آل برسم.

‌بیداریان از بازی های المپیک به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی در سطح جهان یاد کرد و افزود: ‌متاسفانه در دوره‌ های گذشته بازی های المپیک، نمایندگان شنای ایران نتوانستند رکورد ملی خود را بهبود دهند و به همین دلیل می خواهم با ارتقای رکورد در المپیک لندن، انتظارات مسئولان ورزشی را برآورده کنم.

وی افزود: ‌امیدوارم پس از بازی‌ های المپیک، وارد رده‌ بندی شناگران ١۰۰ متر آزاد شوم اما بدیهی است که برای نیل به این هدف، نیاز به آمادگی روحی دارم و تلاش می کنم با روحیه بالا و بدون استرس به لندن بروم.

image_printپرینت مطلب