بورسیه شنای ایران: به ورودی مسابقات جهانی و المپیک فکر می‌کنم

سینا غلامپور بورسیه شنای ایران در کمپ بین المللی تایلند گفت: هدف، تمرکز و فکر اصلی من کسب ورودی مسابقات جهانی و حضور در المپیک 2020‌توکیو‌ است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از روزنامه خراسان، سینا غلامپور شناگر جوان و شایسته خراسانی پس از شکستن رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال سینه ایران در بازی های آسیایی جاکارتا، حالا سریع ترین شناگر کشور محسوب می شود. پدیده خراسانی تیم ملی شنا در حالی یکی پس از دیگری رکورد های مختلف ملی در سطوح مختلف را جا به جا کرد که تنها ۱۹ سال دارد.

وی با کسب رکورد های خوب از طرف فدراسیون جهانی شنا بورسیه شده که الان در کمپ شهر “پوکت” تایلند همراه با مربیان مطرح فدراسیون جهانی در حال تمرین است تا خود را برای کسب سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کند.با وی که این روزها در کمپ فدراسیون جهانی در حال تمرین است، همکلام شدیم تا آخرین وضعیتش را جویا شویم.

*دوران شنای حرفه ای شما چگونه آغاز شد؟
متولد ۱۳۷۸ در مشهد هستم. از سن دو سالگی به همراه خانواده برای زندگی به نیشابور آمدیم و هم‌اکنون نیز در این شهر زندگی می‌کنیم. شنا را اتفاقی شروع کردم، ابتدا برادرم شناگر تیم شهرستان بود که یک روز من نیز همراه با او به تمرین رفتم و پس از آن “مولودیان” مربی برادرم گفت که من نیز شنا کنم. همین اتفاق باعث شد شنا را آغاز کنم. تا قبل از ۱۵ سالگی هیچ مدال ، حتی استانی هم نداشتم اما اواخر ۱۵ سالگی با درخششی که داشتم به تیم ملی شنای جوانان برای اعزام به مسابقات رده های سنی در تایلند پیوستم و دوران حرفه ای شنای من از این جا آغاز شد. الان هم تمرینات اصلی من در نیشابور زیر نظر میثم سعادتی انجام می‌شود که همواره پشتیبان من است.
*چگونه بورسیه فدراسیون جهانی شنا شده اید؟
بعد از مسابقات بازی های آسیایی‌ جاکارتا که توانستم رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال سینه را بعد از ۹ سال بشکنم، متوجه شدم که در سال ۲۰۱۹ دو کشور روسیه و تایلند میزبان کمپ جهانی شنا هستند و از هرکشوری تنها یک شناگر که ورودی این کمپ را به دست آورده و زیر ۲۳ سال باشد، می تواند بورسیه فدراسیون جهانی(فینا) شود و در این کمپ شرکت کند. قبل از من تنها شناگری به نام میرزایی بود که در ‌این گونه کمپ‌ها حضور پیدا می کرد.پس از این که رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال سینه را شکستم از سوی فدراسیون جهانی به کمپ در تایلند دعوت شدم.
*شرایط کمپ تمرینی فدراسیون جهانی در تایلند چگونه است؟
کمپ کشور تایلند از هرلحاظ انتخاب ۱۰۰ درصد من بود. چون می دانستم که شناگران خیلی زیادی در این کمپ تا کنون تمرین کرده اند . حتی تیم های ملی مطرحی چون ژاپن و انگلستان قبل از المپیک ریو در این کمپ‌ اردو زده و تمرین کرده بودند.این کمپ که در شهر«پوکت» تایلند قرار دارد، شرایط فوق العاده‌ای دارد که روزانه تمرینات مختلفی داریم.
*چه ورزشکارانی در این کمپ حضور دارند؟
حدود ۱۵ ورزشکار از کشورهای آمریکا، مجارستان، روسیه، قزاقستان، سوریه، هند، سنگاپور و نیوزیلند حضور دارند.از هر کشوری فقط یک شناگر با سهمیه فدراسیون جهانی می تواند در کمپ حضور پیدا کند. از طرفی، اگر اردوهای خارجی بیشتری برگزار شود یا مربی خارجی در کشورمان حضور پیدا کند، تاثیر زیادی بر روند پیشرفت شناگران ما دارد . چون شنا ورزشی است که روز به روز تکنیک های جدید به آن اضافه می‌شود و نیازمند به روز شدن اطلاعات مختلف است.
*چه برنامه ای در آینده دارید؟
خوشبختانه الان شرایط خوبی دارم و هم اکنون تمام تلاشم را برای انجام تمرین ها به کار می گیرم تا بتوانم خود را به سطح بالایی برسانم. البته هدف، تمرکز و فکر اصلی من کسب ورودی مسابقات جهانی و حضور در المپیک ۲۰۲۰‌توکیو‌است.
*وضعیت شنای استان خراسان را چگونه ارزیابی می کنید؟
شنای کشور وابسته به شناگران استان است . چون شناگرانی که از استان در کشور معرفی شده اند، واقعا فوق العاده هستند. این استان استعداد های خیلی خوبی همچون آریا نسیمی شاد و پاشا وحدتی دارد که در کشور رکورددار هستند . به نوعی این استان در کشور دارای جایگاه بالایی است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.