المپیک 2012 لندن- محمد بیداریان شنا

بیداریان: رسیدن به فینال اینچئون برای شنای ایران مناسب است

محمد بیداریان از شناگران سابق تیم ملی است که حالا در بخش مربیگری پایه این رشته فعالیت دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با این مقدمه نوشت:
او که سابقه حضور در بازی های آسیایی را دارد، شرایط ملی پوشان این رشته برای این دوره از بازی های المپیک قاره ای را مناسب می داند.
*از شرایط شناگران آسیایی خبر دارید؟
-تیم ملی برای این دوره از بازی های آسیایی خیلی خوب کار کرده است. اردوی متمرکز ملی پوشان از اوایل امسال شروع شده است و هم اکنون در استخر ۹ دی تهران پیگیری می شود. شناگران برای بدنسازی هم یک روز در میان به مجموعه آزادی می روند اما خوابگاه آنها در مجموعه شیرودی است.
می دانم که تیم ملی در ایران اردوی متمرکز داشته و رکوردگیری هایی هم در کشور مجارستان انجام داده است. من هم به تمرین ملی پوشان سر می زنم و هر کمکی از من بخواهند در خدمتشان هستم.
*پس از لحاظ فنی هم وضعیت رکوردها را می دانید.
-تیم ملی در اردوهای داخلی سه هفته تمرین و یک هفته استراحت داشت. من هم در کنار ملی پوشان گاهی در رکوردگیری ها حاضر می شدم و از نزدیک شاهد تلاششان بوده ام. فکر می کنم رکورد شخصی شناگران بهتر شده و هم اکنون شرایط بسیار خوبی قبل از اینچئون دارند.
*فکر می کنید نتایج شناگران در اینچئون چطور باشد؟
-تیم ۵ نفره ایران در مواد تخصصی که قرار است در اینچئون رقابت کند، آماده شده است. امیدوارم مثل دوره قبلی بازی های آسیایی به فینال رقابت ها برسیم و ارتقای رکورد داشته باشیم تا برای چهار سال بعد هم با هدف مدال آری اعزام شویم.
*حریفان آسیایی را چطور ارزیابی می کنید؟
-گرفتن مدال در آسیا سخت است. خطوط فینال در مسابقات آسیایی بیشتر در اختیار کشورهای شرق آسیا و شناگران قزاقستان است. این نفرات در مسابقات جهانی هم مدال می گیرند با این حال مطمئن هستم ملی پوشان ایران هم در فینال مسابقات اینچئون قرار دارند. نمی شود نتایج را پیش بینی کرد چون همه ورزشکاران خوب با انگیزه هستند.
*پیش بینی خود را از نتایج شنای ایران در بازی های آسیایی اینچئون بگویید؟
-حداقل دفاع از رکوردهای قبلی انتظار ما از شناگران است. با همه محدودیت ها تیم ملی تمرینات خوبی با کشتکار و حضرتی مربیان تیم ملی داشته است و امیدوارم با توجه به حضور در فینال بازی های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، این بار هم شناگران ما در خط فینال اینچئون دیده شوند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.