تاکید بر توسعه شنای همگانی در میان عموم مردم

در جلسه ای میان مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون در خصوص توسعه رشته شنا بعنوان یکی از مهمترین ارکان ورزش‌ همگانی در سلامت جامعه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در جلسه‌ای با حضور افشین ملائی مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، محسن رضوانی رئیس و فرید فتاحیان دبیر کل فدراسیون شنا در راستای توسعه رشته شنا بعنوان یکی از مهمترین ارکان ورزش‌ همگانی در سلامت جامعه، گفت و گو شد.

در این جلسه ابتدا افشین ملائی توضیحاتی در خصوص بیماریهای حال حاضر جامعه به دلیل اضافه وزن، چاقی زیاد و کم تحرکی نوجوانان ارائه داشت و به نقش ورزش‌های همگانی در سلامت روحی و روانی جامعه اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ورزش همگانی بعنوان مهمترین و اساسی ترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان گفت: شنا بعنوان ورزشی توصیه شده در دین مبین اسلام، یکی از رشته‌های پایه و پر مدال در دنیا است و از همین رو جایگاه ویژه ای در ساختار وزارت ورزش دارد.

در ادامه محسن رضوانی ضمن تشکر از مسئولان وزارت ورزش برای توسعه و پیشرفت ورزش شنا، یکی از اهداف مهم فدراسیون را همگانی کردن رشته شنا در کشور عنوان کرد. رضوانی با بیان این موضوع تاکید کرد فدراسیون شنا بعنوان متولی اصلی این رشته ورزشی در کشور برای رسیدن شنا به جایگاه واقعی خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

‌در این جلسه مقرر شد وزارت ورزش در راستای توسعه شنای همگانی در سراسر کشو به فدراسیون کمک‌ کند و با همکاری بسیج و شورای شهرداران کلان شهر‌های ایران، تعداد یک میلیون نفر زیر نظر مربیان فدراسیون در استخرهای زیر مجموعه شهرداری‌ها و بسیج تحت آموزش شنا قرار گیرند و پس از آشنایی با فن شنا، به جمع خانواده بزرگ شنای کشور بپیوندند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب