تحول در شنا و جبران عقب ماندگی ها با رشد ۱۵۸ درصدی

رشد 158 درصدی رکوردشکنی در رشته ورزشی شنا از پیشرفت خیره کننده این رشته ورزشی طی چهار - پنج سال اخیر خبر می دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ارزش ثبت رکوردها را تنها ورزشکاری می داند که روزها و بلکه سال ها برای رسیدن به آن تلاش می کند. برای دستیابی به یک رکورد ملی نه تنها یک ورزشکار، بلکه یک تیم اعم از مربی، بدنساز، مربی تغذیه، روانشناس و … نیز باید با صرف هزینه و زمان زیاد به صورت شبانه روزی تلاش کنند. بدون تردید برگزاری پی در پی مسابقات و اعزام به اردوهای برون مرزی نیز از جمله مسائل مهم در ثبت رکوردهای جدید است.

در اواخر دهه ۸۰ شمسی وضعیت خوبی در این بخش وجود نداشت.  مثلا در سال ۱۳۸۹ تنها ۱ رکورد ملی جا به جا شد. در حالی که شنای جهان با سرعت در حال پیشرفت بود اما در ایران عقب ماندگی در این حوزه هر روز بیشتر می شد تا جایی که در برخی از محافل کارشناسی فاصله شنای ایران با سطح اول دنیا بیش از ۱۲۰ سال تخمین زده شد!

اما به تدریج با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی فدراسیون شنا، وضعیت بهتر شد. تا جایی که در پایان سال ۱۳۹۵ آمار رسمی از ثبت ۶۲ رکورد ملی تنها ظرف یک سال خبر می دهد. یعنی در سال ۱۳۹۵ به طور میانگین در هر ۵ روز یک رکورد ملی شکسته است.

این حتی از سرعت رشد برخی از پیشرفته ترین کشورهای جهان نیز بالاتر بود و نشان می داد فدراسیون شنا در مسیر درستی گام بر می دارد.

 

01

البته فاصله زیاد با سطح اول شنا جهان مسیری نیست که بتوان در کوتاه مدت پیمود. اما قطعا با ادامه روند کنونی می توان امیدوار بود که طی سال های آینده ابتدا شاهد حضور پایاپای نمایندگان ایران در رویدادهای بین المللی بوده و سپس برای کسب نشان های خوشرنگ در این رشته ورزشی دورخیز کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب