تربیت نیروی انسانی، توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این نشست که روز سه شنبه در سالن کنفرانس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شد، غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون با بیان اینکه باید از گذشته پند گرفت، تصریح کرد: نگاه فدراسیون شنا به آینده است و با تلاش و همت جامعه شنا باید تلاش کنیم تا جایگاه این رشته را که هم اکنون زیر صفر قرار دارد به نقطه مطلوب برسانیم.

وی هدفگذاری فدراسیون شنا را توسعه این رشته در ابعاد همگانی و قهرمانی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان تلاش می کنم تا با کمک تیم همکارانم و تدوین برنامه‌های آموزشی، فدراسیون شنا را در مسیر توسعه زیرساخت‌ها، پرورش و استعدادیابی چهره‌های نخبه در مسیر قهرمانی به پیش ببریم.

جعفری گفت: برنامه اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی برای بازپرداخت بدهی‌هایی است که خارج از چارچوب‌های و ضوابط قانونی ایجاد شده است.

وی در خصوص برنامه‌های بخش قهرمانی فدراسیون شنا اظهار داشت: براساس تست گیری اخیر انجام شده از شناگران، در حال حاضر آنها از رکوردهای ملی خود فاصله دارند. تلاش می کنیم که شنا را از زیر صفر به نقطه صفر برسانیم. با این حال برای کسب سهمیه المپیک تلاش خود را خواهیم کرد به این منظور تعدادی از ملی‌پوشان شنا تا پایان سال راهی رقابت‌های بین‌المللی فرانسه و بلژیک خواهند شد.

جعفری گفت: باید قبول کنیم که در یک سال نمی‌توانیم به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم اما از فرصت‌های موجود هم استفاده خواهیم کرد. هیچ قولی نمی‌دهم که بتوانیم در ماده‌ای به رکورد ورودی دست پیدا کنیم. سه ماه است که آمده‌ام و هنوز زود است که بتوانیم با اطمینان از موفقیت‌های آینده صحبت کنیم.

جعفری در خصوص وضعیت محمد علیرضایی شناگر تیم ملی عنوان کرد: برای فدراسیون هیچ تفاوتی بین ورزشکاران وجود ندارد. من به هیچکس نمی‌گویم که از تیم ملی برو و یا بیا. علیرضایی هر وقت از سوی کادر فنی برای حضور در اردوی تیم ملی شنا دعوت شد و خود را به تیم ملی معرفی کند زمینه‌ تمرین برای وی فراهم است. ما قصد داریم در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کنیم.

سرپرست فدراسیون شنا در خصوص وضعیت استخرهای شنا عنوان کرد: در حال حاضر تنها استخر آزادی در اختیار ماست و گاهی نیز از استخر نهم دی استفاده می‌کنیم. متاسفانه استخر کشوری به دلیل عملی نشدن تعهدات داده شده مدیریت سابق فدراسیون در قبال شرکت پیمانکار، به غیر واگذار شد و ما تا پایان قرارداد پیمانکار جدید نمی‌توانیم از این استخر استفاده کنیم و قرارداد فدراسیون شنا لغو شده است.

وی افزود: این یک واقعیت است که ما برای استفاده از استخر باید سالیانه یک میلیارد و ٢۰۰ میلیون تومان اجاره بدهیم. در پی رایزنی با وزارت ورزش و امور جوانان برای استفاده بهتر از استخرهایی که جنبه ملی دارند برنامه ریزی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم به لحاظ سخت افزاری شرایط بهتری را برای فدراسیون شنا فراهم کنیم.

جعفری درخصوص رشته واترپلو عنوان کرد: برای این رشته نیز نمی‌توانم قول کسب سهمیه المپیک را بدهم. ما به دنبال سرمربی برای تیم ملی واترپلو هستیم و رایزنی همچنان ادامه دارد اما بر اساس برنامه‌ای که برای این رشته طراحی شده است قصد داریم شرایط را برای حضور بازیکنان واترپلو در لیگ‌های حرفه‌ای اروپا فراهم سازیم.

image_printپرینت مطلب