تشکیل شورای راهبردی شنا جزو الویت های کاری فدراسیون است

سرپرست فدراسیون شنا گفت:تشکیل شورای راهبردی شنا و ساماندهی کارت مربیگری شنا از الویت های کاری فدراسیون است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،غلامرضا جعفری در در مجمع انتخاباتی هیات شنای آذربایجان شرقی بااشاره به تدوین
برنانه جامع ۵ ساله شنا، شیرجه و واترپلوی کشور افزود: هم اکنون فدراسیون در شرایطی نسبتا پایدار قرار گرفته و در حال برنامه ریزی و تدوین برنامه های جامع پنج ساله برای شناسایی استعدادها و رشد این رشته در کشور هستیم.
سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: فدراسیون را با ٢۵ میلیارد ریال تحویل گرفتم اما با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و تلاش شبانه روزی این مشکل را برطرف کردیم.
وی در ادامه عنوان کرد: فدراسیون برنامه های مختلفی برای توسعه این رشته هم در بخش مردان و هم در بخش زنان دارد و نگاه جنسیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی اظهار داشت: فدراسیون دو موضوع آموزش و ارتقا توان عملی مربیان شنا به خصوص مربیان شنا در آموزش و پرورش را در اولویت کاری خود قرار داده و در این زمینه از تجربه مربیان و شناگران بزرگ و مطرح دنیا بهره خواهد برد.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای راهبردی شنای کشور و همچنین ساماندهی کارت مربیگری شنا از دیگر اولویت های این فدراسیون است.
جعفری همچنین از پیشنهاد این فدراسیون به فراکسیون ورزش مجلس مبنی بر راه اندازی بخشی در این فراکسیون با عنوان ورزش های مدال آور خبر داد و گفت: با تشکیل این بخش در فراکسیون ورزش مجلس، رشته های مدال آور از حمایت کافی برخوردار می شوند و بخش اعظمی از مشکلات آنها برطرف می شود

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:
استخر های سرپوشیده مرند و باسمنج هفته دولت افتتاح می شود
در ادامه این مجمع انتخاباتی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در مجمع انتخابات هیات شنا، شیرجه و واترپلوی آذربایجانشرقی گفت: استخر های سرپوشیده مرند و باسمنج هفته دولت افتتاح می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مجمع با اشاره به افتتاح چهار استخر در سال گذشته گفت: در سالجاری و در هفته دولت نیز دو استخر در شهرهای باسمنج و مرند به بهره برداری می رسند و شنای استان گام مهمی در بخش زیرساختی خواهد برداشت.
سیدمحمد شروین اسبقیان اضافه کرد: استخر قهرمانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز نیز که یک پروژه ملی و از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است به یکی از مجموعه های زیبای و مجهز استان در رشته شنا تبدیل خواهد شد، استخر شیرجه میرداماد نیز که با مشکل اعتبار مواجه بود که با مساعدت دمتر احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجانشرقی تامین اعتبار شده و تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
اسبقیان گفت: شنای استان به خصوص در بخش شیرجه هم اکنون یکی از قطب های این رشته در کشور به شمار می رود و با اجرای طرح استعداد یابی شاهد رشد دو رشته شنا و واترپلو خواهیم بود.
وی بیان کرد: البته در رشته واترپلو و رده سنی زیر ١٢ سال عنوان سوم کشور را در اختیار داریم و چهار تیم در بخش رده های پایه مشغول فعالیتند و با کمی توجه تمام این تیم ها که قابلیت و توانایی خاصی دارند می توانند در لیگ های کشوری صاحب عنوان شوند.

گفتنی است مجمع انتخاباتی هیات شنای آذربایجان شرقی با حضور ١٩ عضو مجمع برگزار و سیدجواد مرتضوی با ١٨ رای از ١٩ رای ماخوذه به مدت چهار سال به سمت ریاست این هیات انتخاب شد.

شایان ذکر است پس از پایان مجمع انتخاباتی سرپرست فدراسیون شنا،پس از پایان مجمع این استان از دفتر هیات شنا،استخر قهرمانی در حال احداث شیرجه میرداماد و همچنین استخر آکواریومی شهرشتان آذر شهر بازدید کرد.
دیروز نخستین کلینیک مربیگری شنا بمنظور ارتقا سطح دانش مربیان سایر استانها و در راستای حمایت واستفاده از نیروی انسانی متخصص شنای استانهای کشور در تبریز با حضور٣۰ مربی فعال شنای این استان برگزار شد. کار تدریس این کلینیک مربیگری شنا را محسن سمیع زاده برعهده داشت

image_printپرینت مطلب