تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴/ بخش۲

کمیته داوران فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بخش دوم موارد ابهامی قوانین واترپلو را در قالب یک گزارش برای علاقه مندان شرح می دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بخش دوم تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴ و موارد مطرح شده در کنگره جهانی واترپلو کنکون مکزیک برای علاقه مندان این رشته ورزشی و داوران واترپلو کشور در این بخش گنجانده شده است.

*ادامه تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴ و موارد مطرح شده در کنگره جهانی واترپلو کنکون مکزیک ۲۰۱۴:
Wp۵ Teams & Substitntes
توضیح : قوانین جدید از هر تیم می خواهد با دو دروازه بان بازی نماید . حتی اگر از یک دروازه بان استفاده نماید ، بازهم فقط از ۵ بازیکن ذخیره بازی می تواند استفاده نماید. ( به این معنی که به جای دروازه بان ذخیره ، شانس استفاده از بازیکن را ندارد . )
هر تیم بازی را نمی تواند با کمتر از ۷ بازیکن آغاز نماید . طبق این ماده قانون ، تیم ها بازی را با شرایط یکسان آغاز می نمایند و همانند گذشته یک تیم نمی تواند با یک دروازه بان و تیم دیگر با ۲ دروازه بان مسابقه دهند .

تفسیر Wp۵.۶
اگر دروازه بان طبق این قانون جایگزین شود فقط دروازه بان ذخیره می تواند جای اورا بگیرد . اگر تیمی در آب کمتر از ۷ بازیکن داشته باشد ، استفاده از دروازه بان برای تیم فوق اجباری نیست .

قانون Wp۵
نکته : در زمانیکه دروازه بان و دروازه بان ذخیره هر دو قادر به ادامه بازی نباشند ( به هر علتی مصدومیت، اخراج دائم و … ) تیم فوق در صورت بازی کردن با ۷ بازیکن بایستی از یکی از بازیکنان با کلاه دروازه بان در درون دروازه استفاده نماید .

Wp۱۹ Free Throws
نکته : بازیکن مدافع که خطای معمولی را انجام داده باید خودرا از جلوی بازیکنی که در حال زدن پرتاب آزاد است قبل از بلند کردن یک دست برای دفاع پاس یا شوت کنار بکشد . بازیکنی که خود را از جلوی بازیکن زننده پرتاب کنار نکشد طبق قانون Wp۲۱.۵ (دخالت در پرتاب ) اخراج می شود . بنابراین مدافع باید بصورت واضح از جلوی بازیکن زننده پرتاب خود را کنار بکشد .

Wp۲۰.۱۷
نکته : بسیار مهم است در اعطای خطای معمولی نظر ما بر اساس حرکت واقعی بازیکن باشد نه اینکه تصمیم ما بر طبق خواسته بازیکن باشد .

به قلم: مسعود رضوانی/ کمیته داوران

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب