تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴/ بخش۳

کمیته داوران فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بخش سوم موارد ابهامی قوانین واترپلو را در قالب یک گزارش برای علاقه مندان شرح می دهد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بخش سوم تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴ و موارد مطرح شده در کنگره جهانی واترپلو کنکون مکزیک برای علاقه مندان این رشته ورزشی و داوران واترپلو کشور در این بخش گنجانده شده است.

*ادامه تفسیر موارد ابهامی در قوانین واترپلو ۲۰۱۴ و موارد مطرح شده در کنگره جهانی واترپلو کنکون مکزیک ۲۰۱۴:
Wp۱۱ (Duration of the game )
تفسیر : دیگر بازی های واترپلو به وقت اضافه کشیده نمی شود . زدن ضربات پنالتی برای مشخص کردن نتیجه ( برای بازیهایی که نتیجه بازی باید مشخص شود . ) برای تیم ها به خصوص در سیستم تورنمنت عادلانه تر می باشد .
Wp۱۲(Time Outs )
تفسیر : در قوانین جدید تایم اوت استفاده نشده در یک پریود ، در پریود بعدی قابل استفاده نیست فقط گرفتن یک تایم اوت در هر پریود مجاز می باشد با این قانون ، فرصت صحبت کردن مربیان با بازیکنان بیشتر شده و کنترل نیمکت ذخیره ها برای داوران بهتر صورت می گیرد .
Wp۲۰ ( Ordinary Fouls )
نکته : فقط دروازه بان ها می توانند از دو دست در محدوده ۵متر خود استفاده نمایند . همچنین فقط دروازه بان ها در محدوده ۵ متر خود حق استفاده از مشت بسته را دارند . برای سایر بازیکنان موارد فوق مجاز نیست .
Wp۲۰.۱۶ To Waste Time
نکته : برای داوران همیشه مجاز می باشد که طبق این قانون قبل از اتمام زمان ۳۰ثانیه مالکیت ، یک خطای معمولی را اعلام نماید . اگر دروازه بان تنها بازیکن تیم در داخل محوطه زمین خود باشد ( قبل از خط نیمه ) و دروازه بان توپ را از هم تیمی خود که در داخل زمین تیم حریف می باشد دریافت نماید. این عمل خطای اتلاف وقت برای دروازه بان محسوب میشود . در یک دقیقه آخر بازی داوران باید مطمئن باشند که خطای اتلاف وقت با نیت و قصد صورت گیرد قبل از اینکه این خطا را اعلام نمایند .
Wp۲۰.۱۷ To Simulate Being Fouled
نکته : تمارض به این معناست که حرکتی توسط بازیکن با نیت و قصد قبلی به منظور گمراه کردن داور برای گرفتن خطای نادرست برضد بازیکن حریف صورت گیرد داور می تواند یک کارت زرد بر علیه تیمی که خطای تمارض را تکرار می کند نشان دهد و در صورت استمرار این خطا بازیکن خاطی را طبق قانون Wp۲۱.۱۳ (استمرار خطا ) تا پایان بازی اخراج نماید .
تفسیر : دقت گردد که برای گرفتن خطای تمارض طبق خواسته بازیکن تصمیم گیری نشود بلکه تصمیم داور بایستی بر مبنای واقعیت ها ( حرکت حقیقی ) بازیکن باشد نه بر اساس خواسته بازیکن .
به قلم: مسعود رضوانی/ کمیته داوران

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب