تلاش بیداریان قابل تقدیر است/ باید با کارهای زیربنایی وضعیت شنا را بهبود ببخشیم

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: باید به خاطر زحماتی که بیداریان در طول یک سال گذشته کشید، به او تبریک بگویم اما از نظر فنی نتیجه بیداریان چندان‌ قابل قبول نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در گفتگو با ایسنا گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده شنا به خاطر زحماتی که بیداریان در طول یک سال گذشته کشید، از او قدردان هستم. به هر حال شناگران همیشه یک رقیب به نام «رکورد» دارند که باید با آن دست و پنجه نرم کنند و هر وقت که موفق نشوند، رکورد بزنند، ناکام خواهند بود. واقعیت این است که از نظر فنی نتیجه‌ به دست آمده در المپیک قابل قبول نیست.

وی افزود: همان طور که شاهد بودید، بیداریان در ۵۰ متر اول جزو سه نفر برتر بود، اما مطابق پیش‌بینی ما عمل نکرد و ٢۴ صدم ثانیه دیرتر رسید. در ۵۰ متر دوم همان طور که آنالیز بازی‌ها نیز نشان می‌دهد قدری بدنش به قول معروف اسیدی شده بود و دیگر نمی توانست سریع‌تر شنا کند و در نهایت نتوانست رکورد ملی خودش را بهبود ببخشد.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا در ارزیابی عملکرد بیداریان در المپیک لندن گفت: باید واقعا بپذیریم که وی فرصت زیادی برای تمرین نداشت و از نظر علمی ـ تمرینی زمان مناسبی در اختیار او برای آماده سازی برای مسابقات المپیک مهیا نشد. همان طور که می‌دانید دو دسته شناگر در مسابقات المپیک شرکت می‌کنند، یک دسته کسانی که از دو سال قبل سهمیه حضور را در المپیک می‌گیرند و برنامه تمرینی خود را برای رسیدن به نقطه اوج عملکرد در المپیک تنظیم می‌کنند و دسته دیگر شناگرانی هستند که تا ماه‌های آخر در تلاش هستند تا سهمیه ورودی را کسب کنند. بیداریان نیز در دسته دوم قرار داشت که مجبور بودیم برنامه تمریناتش را روی مسابقات انتخابی متمرکز کنیم و واقعا از آخرین مسابقه وی در ترکیه تا رقابت‌های المپیک زمان زیادی وجود نداشت و کسانی که با این تمرین آشنا هستند، می دانند که یک ماه فرصت کافی برای آماده سازی یک قهرمان نیست. به هر حال چاره‌ای دیگری نیز وجود نداشت و تمام کسانی که در مسابقات انتخابی قاره‌های مختلف شرکت کردند، همین شرایط را داشتند.

وی افزود: باید کار کارشناسی صورت بگیرد که چرا محمد بیداریانی که در سال، رکورد ۵١ ثانیه و ٣١ صدم ثانیه شنا کرده بود چه شده که بعد از سه سال نمی‌تواند همین رکورد را به جای بگذارد. البته این اتفاق برای بهترین ورزشکاران جهان هم رخ می‌دهد و آن طور که شاهد هستیم، مایکل فلپس شناگر اسطوره آمریکا نیز تا اینجا حرفی برای گفتن نداشته است، اما یک شناگر دیگر از کشورش تقریبا توانسته جای او را بگیرد. باید به جایی برسیم که با کارهای زیربنایی وضعیت شنا خیلی بهتر از این باشد.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.