تهران میزبان بزرگترین تورنمنت آبی جهان

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای تداوم حرکت رو به جلوی خود، درخواست میزبانی مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) را به فینا داد. یک تورنمنت معتبر جهانی که با توجه به میزبانی قابل توجه ایران در جام باشگاه های آسیا، فینا با درخواست ایران برای برگزاری مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) موافقت کرد و میزبانی این رویداد بزرگ را به کشورمان داد.
سعید آقایی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری تابناک نوشت:
واترپلوی ایران دوران تازه ای را آغاز کرده. دورانی که بعد از روی کار آمدن محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که فردی از بدنه واترپلو محسوب می شد، آغاز شده است.
واترپلو اگرچه با تنگ نظری کمیته ملی المپیک از حضور در بازی های آسیایی اینچئون بازماند، اما با برگزاری رقابت های جام باشگاه های آسیا و البته موفقیت در رقابت های بازی های ساحلی آسیایی در پوکت توانست تا حدی این خلا را ترمیم کند.
در همین راستا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای تداوم حرکت رو به جلوی خود، درخواست میزبانی مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) را به فینا داد. یک تورنمنت معتبر جهانی که با توجه به میزبانی قابل توجه ایران در جام باشگاه های آسیا، فینا با درخواست ایران برای برگزاری مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) موافقت کند و میزبانی این رویداد بزرگ را به کشورمان بدهد و باعث شود بعد از حدود ۴ دهه، مسابقه ای بزرگ در حوزه آبی به میزبانی ایران انجام شود. با برنامه ریزی های صورت گرفته، پنجمین دوره این مسابقات خردادماه امسال و از تاریخ سوم تا هشتم در استخر ۹ دی ورزشگاه شیرودی تهران با ۱۰ تیم و در دو گروه ۵ تیمی به انجام  خواهد شد تا تهران میزبان یک تورنمنت بزرگ و معتبر ورزشی باشد.
ابتدا قرار بر این بود با حضور ۱۲ تیم برگزار شود اما با کناره گیری دو تیم اکوادور و ترینیداد و توباگو با ارسال نامه به فینا و با بهانه‌های غیرورزشی کناره‌گیری خود را از این رقابت‌ها اعلام کردند که این موضوع نیز با اعتراض فدراسیون جهانی مواجه شد.
اهمیت این دیدار ها به حدی است که بهرام رادان سوپر استار سینمای ایران در دیدار با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا قول همکاری برای پوشش تصویری فینا ترافی را برای تهیه فیلم بلند مسابقات برای کشورهای شرکت کننده را داده است.
مسابقات پیش رو آن قدر مهم است که جامعه واترپلو را تحت تاثیر قرار داده  و هر کدام صحبت هایی را در رابطه با تاثیرات برگزاری فیناترافی، گروه ایران و رقابت بچه های تیم ملی با بزرگترین واترپلوئیست های قاره های مختلف انجام دادند.
مسابقات فیناترافی خارج از هر نتیجه ای که برای ما رخ دهد، می تواند از هر لحاظ برای پیشرفت واترپلوی کشور ما حائز اهمیت باشد. هم نگاه کشورهای آسیایی و حتی جهانی نسبت به ما تغییر خواهد کرد؛ هم واترپلوئیست های ما رو در روی بهترین های هر قاره قرار می گیرند؛ هم ایران توانایی خود را برای میزبانی رقابت های مختلف می سنجد و خیلی منفعت های دیگر که در دراز مدت خود را نشان خواهد داد. البته کسب نتیجه مطلوب هم می تواند سرعت پیشرفت واترپلوی ایران در آسیا و جهان را دو چندان کند.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.