توانایی کسب سهمیه المپیک را دارم / فدراسیون حمایت خوبی از شیرجه دارد

ملی پوش تیم شیرجه کشورمان گفت: در مسابقات انتخابی المپیک ٢۰١٢ لندن با کمی تلاش بیشتر این توانایی را خواهم داشت تا به مرحله فینال این رقابت ها صعود کنم.

به گزارش روابط عمومی فداسیون شنا، مجتبی ولی پور با بیان مطلب فوق افزود: فردا سه شنبه برای سپری کردن اردویی دو ماهه به کشور چین خواهم رفت تا زیر نظر یک مربی کار بلد چینی تمرینات آماده سازی خود را پیگیری کنم تا برای مسابقات مقدماتی المپیک که ٢۶ بهمن ماه در لندن برگزار خواهد شد، آماده شوم.

وی افزود: فدراسیون در رشته شیرجه روی من سرمایه‌گذاری کرده و من این توانایی را در خود ‌می‌بینم که جواز صعود به المپیک را بدست آورم، البته کار بسیار سختی پیش رو دارم، چرا که در حدود ۴٧کشور دنیا در این مسابقات ‌حضور دارند و من برای اینکه به المپیک صعود کنم کار سختی دارم. در روزهایی که در تهران هستم زیر نظر خیبری نژادسر مربی تیم ملی تمرین ‌می‌کنم و هنگامی که در زادگاه خودم(تبریز) بودم آقای شکوری عملکردم را زیر نظر داشت.

ولی پور در ادامه گفتگو با خبرگزاری ایلنا اضافه کرد: در حال حاضر مسئولان فدراسیون شنا حمایت های خوبی از رشته شیرجه ‌دارند و با ادامه این روند ‌می‌توان گفت در آینده نه چندان دور شاهد شکوفایی رشته شیرجه در کشور خواهیم بود، حتی ‌می‌توان به موفقیت این رشته در میادین بین المللی نیز امیدوار بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون شنا و کمیته مشورتی شیرجه با عملکرد قابل قبول خود فضایی را به وجود آوردند که ‌می‌توان ادعا کرد شیرجه در حال حاضر پیشرفت بسیار شگرفی است. من امیدوارم این روند با کسب سهمیه المپیک ٢۰١٢ لندن بیشتر به چشم بیاید.

ولی پور در پاسخ به این سئوال که آیا ‌می‌توان این انتظار را از وی داشت تا در مسابقات المپیک برای کشورمان مدال کسب کند اظهارداشت: نه؛ اگر واقعیت را بخواهید باید تلاش و برنامه ریزی بلندمدتی داشت تا بتوانیم در المپیک مدال کسب کنیم اما این را ‌می‌توانم بگویم که در همین مسابقات المپیک ٢۰١٢ لندن با کمی تلاش بیشتر این توانایی را خواهم داشت تا به مرحله فینال این رقابت ها صعود کنم.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.