توسعه واترپلو در ایران از منظر دو صاحبنظر

دو صاحبنظر واترپلو ایران روز چهارشنبه متفق القول تاکید کردند که راهکار توسعه واپرپلو در ایران توجه به این رشته ورزشی و دادن امکانات و انجام بازی های تدارکاتی ملی پوشان با تیم های مطرح جهان است و در این صورت می توان امیدوار بود که در رقابت های آسیایی به مدال رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دانیال خاکبان مربی اسبق تیم ملی واترپلو ایران و مرتضی شریعت مربی تیم واترپلو سپاهان و عضو کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گوهای جداگانه با خبرنگار ایرنا تاکید کردند: در صورت توجه به ملی پوشان واترپلو ایران، دستیابی به مقام های معتبر در رقابت های آسیایی دور از دسترس نیست.
مربی اسبق تیم ملی واترپلو ایران گفت: میانگین سنی بازیکنان تیم ملی واترپلو کشورمان ۲۳ تا ۲۴ سال است و چنانچه در نظر داریم با این جوانان در رقابت های بین المللی، آسیایی و جهانی نتیجه بگیریم باید در رقابت های تدارکاتی معتبر شرکت و کسب تجربه نماییم.
وی البته به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا با شرایطی که اکنون در حال برگزاری است، سودی برای تیم های ایرانی ندارد.
خاکبان افزود: رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا در دوره جدید پس از وقفه دو ساله با حضور نمایندگانی از ایران، کره جنوبی، قزاقستان و تایلند در هفته گذشته در تایلند برگزار شد. این رقابت ها آشکارا نشان داد که کنفدراسیون شنای آسیا توان لازم برای طراحی و برنامه ریزی برگزاری این رقابت ها را ندارد.
در رقابت های واترپلو قهرمانی باشگاه های آسیا، نماینده قزاقستان به مقام قهرمانی رسید و تیم واترپلو سایپا و دانشگاه آزاد به عنوان دو نماینده به مقام دوم و سوم رسیدند.
مربی اسبق تیم ملی واترپلو ایران در خصوص بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و احتمال شرکت تیم ملی کشورمان در این بازی ها، گفت: در گذشته دو نسل از ملی پوشان واترپلو کشورمان به دلیل غیبت ۱۲ ساله ایران از شرکت در بازی های آسیایی نابود شدند و به همین دلیل چنانچه به آینده جوانان کشورمان در این رشته علاقه مند هستیم باید از تیم ملی واترپلوایران برای شرکت در این رقابت ها حمایت کنیم.
خاکبان گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی «الکساندر چیریچ» سرمربی تیم ملی واترپلو ایران، ملی پوشان در شرایط خوبی قرار دارند و تیم متحول شده است. امیدواریم با تداوم حمایت ها از این تیم، در بازی های آسیایی نتایج قابل قبولی بگیریم.
«مرتضی شریعت» مربی تیم واترپلو اصفهان و عضو کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلونیز نیز گفت: حریفان اصلی واترپلو ایران در قاره کهن تیم هایی چون قزاقستان و ژاپن هستند و باید با برنامه ریزی وضعیت تیم ملی ایران را در شرایط خوبی نگاه داشت تا بازیکنان با انگیزه در تمریناتی که الکساندر چیریچ برای آنان طراحی کرده شرکت کنند.
به اعتقاد وی، درصورت ارائه امکانات مناسب به تیم ملی واترپلو ایران می توانیم امیدوار باشیم در رقابت های آسیایی به مدال برسیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.