تیموری: هدف از برگزاری کلینیک، ارتقا سطح مربیان سینکرونایز است/ ایرینا یک مدرس حرفه‌ای است

رییس کمیته شنای موزون بانوان با اشاره به برگزاری کلینیک بین المللی مربیگری سینکرونایز در کشور گفت: هدف از برگزاری این دوره ارتقا سطح مربیان شنای موزون است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در راستای پیشرفت و ارتقاء سطح ورزشی کشور در زمینه شنای موزون و در سطح بین‌الملل پس از مدت زمان طولانی با همت و پیگیری مسئولان فدراسیون شنا دوره جدیدی از کلینیک شنای موزون همگام با سطح جهانی در این رشته در استخر شنای استادیوم آزادی تهران در حال برگزاری است. در همین رابطه افسانه تیموری رئیس کمیته شنای موزون بانوان به سوالاتی در مورد پیرامون برگزاری این دوره از کلینیک سینکرونایز(شنای موزون) پاسخ داد.

 

photo_2016-09-19_11-41-27

 

بعد از چند سال کلینیک سینکرونایز در ایران برگزار می‌شود؟

آخرین کلینیک سینکرونایز حدود ۱۱ سال پیش در سال ۲۰۰۵ برگزار شد که مدرس آن همین مدرس روسی که در آن دوره هم حضور داشتند بودند.

 

چرا بعد از این مدت طولانی این کلاس‌ها تشکیل شده است؟
این‌ها مسائلی است که مسئولان تصمیم گیرنده آن هستند. تغییر و تحولات مسئولان در سازمان ورزش در دوره‌های قبل این موضوع را به تعویق انداخت و حالا هم توجه آقای رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون شنا به این رشته باعث برگزاری این دوره بعد از این همه سال شد.

 

هدف از برگزاری کلینیک بین‌المللی سینکرونایز چیست ؟

در درجه اول هدف ارتقاء سطح در زمینه شنای موزون است. در وهله بعدی  رسیدن به سطح جهانی در شنای موزون از اهداف ما است. قوانین فینا هر ۴سال یکبار دچار تغییراتی می‌شود که باید ما هم در تدریس دروس تحولاتی داشته باشیم. در حال حاضر تمام مسائلی که به روز است در این دوره از کلاس‌ها تدریس می‌شود و قوانینی که در گذشته اضافه شدند مجدد برای ما تدریس خواهد شد. بخصوص در این دوره از کلاس‌ها به صورت تخصصی روی مبحث آکروبات کار می‌شود.

 

استقبال از این کلینیک را چطور می‌بینید؟

تعداد افراد علاقه‌مند زیاد بودند ولی همه افراد شرایط کافی را نداشتند که بتوانند در این کلاس شرکت کنند. بیشتر ترجیح داده شد آن‌هایی که فعال‌تر هستند، حضور داشته باشند و معلوماتشان به روزتر شود.
البته تا حدی هم تاریخ برگزاری این دوره در میزان استقبال علاقه‌مندان تاثیر داشت. اول قرار بود این مسابقات را در مرداد شروع کنیم اما با توجه به این مدرس اولیه ژاپنی تعیین شده از طرف فینا  سفری به آمریکا داشت، نتوانست به ایران سفر کند. به همین دلیل برنامه عوض شد.

 

سطح برگزاری این دوره را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سطح کلاس واقعا عالی و مدرس روسی بسیار قوی است.

مطالبی که مطرح می‌شود به روز و کاملاً با استاندارد‌های فینا برابری می‌کند. مطالب به صورت بخش بخش توضیح داده می‌شود. به طور کلی می‌توان از همه لحاظ شریط برگزاری را ایده‌آل در نظر گرفت.

 

آیا با تشکیل این کلینیک شنای موزون در کشورمان احیا خواهد شد؟

مربیان علاقه‌مند به این رشته در کشور در حال حاضر مشغول به کار هستند. تنها دلیلی که باعث ناراحتی افراد علاقه‌مند به این رشته است، برگزار نشدن مسابقات در سطح قهرمانی کشور است. مسابقاتی که بتوان از قبل برای آن زمان مشخص تعیین کرد تا هم شناگران و هم مربیان بتوانند با تمام توان خود در آن حاضر شوند. دوستان خواستار مسابقات با عنوان قهرمانی کشور هستند نه مسابقات جشنواره تحت عنوان جام. در تلاش هستیم با وجود کمبود بودجه و هزینه‌های بالای فدراسیون مسابقات قهرمانی شنای موزون کشور را تا پایان سال ۱۳۹۵ برگزار کنیم.

 

در مورد مدرس روسی چه اطلاعاتی دارید؟

 

خانم ایرینا بلوشوا از مدرسین و داوران خوب فینا هستند که قهرمانی‌هایی در سنین نوجوانی در زمینه شنا دارند. بطور کلی تخصص اصلی خانم بلوشوا در زمینه شنا و شنای موزون است و در کشور روسیه هم دارای آکادمی تخصصی این ورزش‌هاست. او به عنوان مدرس رسمی فدراسیون جهانی به ایران سفر کرده است.

 

برنامه کمیته فنی بانوان در آینده برای شنای موزون چیست؟

در بخش مربیگری و داوری به امید خدا قصد برگزاری چند کلینیک سینکرونایز در شهرهای مختلف کشور را برای سهولت علاقه‌مندان و همچنین ارتقاء سطح این رشته را داریم. نزدیک‌ترین تاریخ برگزاری این کیلینیک در اواخر مهرماه سال جاری در یزد است و پس از آن در شهرهای اصفهان، مازندران و تهران خواهد بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب