تیم ملی واترپلو مترصد مجوز شروع تمرینات/ شاگردان چیریچ آماده شکستن طلسم المپیک

ملی‌پوشان واترپلو منتظر مجوز بازگشایی تمرینات هستند تا با برتری مقابل حریفان طلسم صعود به المپیک شکسته شود.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از  خبرگزاری آنا، تیم ملی واترپلو یکی از رشته‌های ورزشی المپیکی ایران است که پس از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا انگیزه زیادی پیدا کرد تا بتواند طلسم صعود به المپیک را بشکند و برای اولین بار به بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان صعود کند.

این تیم که با هدایت الکساندر چیریچ متحول شده بود، با وجود مشکلات مالی و کمبود امکاناتی که در مقایسه با رقبایی چون چین، قزاقستان و ژاپن داشت، دوران آماده‌سازی خود را آغاز کرد و در آستانه شروع مسابقات انتخابی المپیک توکیو همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا مسابقات تعلیق شود. در این میان کشور قزاقستان با توجه به اینکه ژاپن میزبان مسابقات بود و برایش فرقی نمی‌کرد در مسابقات انتخابی شرکت کند یا اینکه غیبت داشته باشد، با رایزنی با کشور چین به دنبال آن بود تا تیم مردان این کشور و تیم زنان چین بدون برگزاری رقابت‌های گزینشی راهی المپیک شوند.

این تلاش قزاقستان با رایزنی‌هایی که از سوی فدراسیون ایران صورت گرفت، بی نتیجه ماند و فدراسیون جهانی شنا (فینا) تصمیم گرفت تا در زمانی مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشخص مسابقاتی را برای انتخاب نماینده قاره آسیا در المپیک توکیو مشخص کند. در این میان احتمال آنکه در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان امسال برگزار می‌شود، نماینده آسیا شانس انتخاب شدن دارد ولی این موضوع نیز هنوز به قطعیت نرسیده است چرا که المپیک پس از یک سال تأخیر ممکن است در مرداد سال آینده نیز برگزار نشود.

در صورتی که سرعت انتشار ویروس کرونا فروکش پیدا کند و شاهد توقف تلفات این ویروس باشیم، احتمال آنکه مسابقات در آبان سال جاری تعطیل نشود و زمان برگزاری المپیک نیز به قوت خود باقی بماند بسیار زیاد است. در چنین شرایطی تمرینات تیم ملی واترپلو آغاز خواهد شد. فدراسیون ایران با وجود محدودیت در منابع ارزی و مالی توانسته توافق بلندمدت خود با الکساندر چیریچ را تا پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین حفظ کند و این اتفاق در شرایطی رخ داده که برخی رشته‌ها مانند والیبال به خاطر مشکلات ارزی تصمیم به قطع همکاری با سرمربی خارجی خود گرفته‌اند.

چیریچ آماده است تا به محض داده شدن مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش و شروع تمرینات تیم ملی واترپلو به ایران بازگردد تا شاگردانش را مهیای حضور در مسابقات کند. این مربی صربستانی با توجه به اینکه چندین سال است در ایران مربیگری می‌کند، شناخت بسیار خوبی از شرایط واترپلوئیست‌های ایران دارد و می‌تواند در کسب نتیجه موفق‌تر از سایر مربیان عمل کند. فدراسیون تصمیم گرفته که پس از بازگشایی تمرینات تیم ملی شنا، تمرینات تیم ملی شیرجه را آغاز کند و در ادامه تمرینات ملی‌پوشان واترپلو آغاز خواهد شد. دلیل اینکه واترپلو دیرتر از سایر رشته‌های آبی تمریناتش را شروع می‌کند به خاطر آن است که بازیکنان این رشته ورزشی بیشتر از سایر رشته‌های آبی با هم در تماس هستند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب