تیم های واترپلو جوانان و بزرگسالان در ترکیه و اسلواکی اردو می زنند

سرپرست کمیته مشورتی واترپلو از برپایی اردوی آمادگی تیم های جوانان و بزرگسالان کشورمان در ترکیه و اسلواکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، نادر غفوری ضمن اعلام این خبر افزود: پس از جلسه کمیته فنی واترپلو در هفته گذشته تصمیم گرفتیم تا آقایان سلطانی و وحید رضایی را به عنوان کادر فنی تیم ملی واترپلو جوانان معرفی کنیم. به هرحال با توجه به بحث‌هایی که مطرح شد کمیته تصمیم گرفت تا مسئولیت تیم جوانان را در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان و همچنین جوانان جهان در استرالیا به این دو نفر بسپارد. البته رومن پولاچیک نیز علاوه بر هدایت تیم ملی بزرگسالان به عنوان مدیر فنی بر عملکرد تیم جوانان را نظارت می‌کند.

وی درباره برنامه‌های تدارکاتی تیم واترپلو جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: در نظر داریم تا تیم جوانان را به اردوی ٩ روزه در کشور ترکیه اعزام کنیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون ترکیه قرار شده تا چند بازی تدارکاتی با تیم‌های خوب باشگاهی این کشور داشته باشیم. پس ازآن تیم جوانان به ایران باز می‌گردد و تمرینات خود را در تهران پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه بازیکن مشترک در تیم‌های جوانان و بزرگسالان حضور دارند، فکر می‌کنم که پس از گزینش جدید اعضای تیم جوانان این تعداد بیشتر شود، در حال حاضر تیم ملی واترپلو بزرگسالان با ١۶نفر و تیم جوانان با ١٩ نفر در اردوی آمادگی تهران در استخر مجموعه ورزشی ٩ دی تهران تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

غفوری در ادامه گفتگو با ایسنا درباره برگزاری مسابقات واترپلو جام باشگاه‌های آسیا یادآور شد: متاسفانه دور قبل رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به دلیل مشکلاتی که در میزبانی کویتی‌ها وجود داشت لغو شد و قرار است تا دور جدید این رقابتها امسال به میزبانی عربستان برگزار شود.

وی درباره دلایل به تاخیر افتادن آغاز بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر واترپلو اظهار کرد: کادرفنی تیم ملی و ما در کمیته مشورتی در صدد بودیم تا بر اساس برنامه‌ای که از پیش‌ تعیین شده لیگ را در تاریخ ٢٣ تیرماه برگزار کنیم اما تمام باشگاه‌هایی که برای شرکت در لیگ امسال اعلام آمادگی کرده بودند با درخواست کتبی تعویق زمان مسابقات را به بعد ازماه مبارک رمضان خواستار شدند. سازمان لیگ نیز با توجه به این درخواست‌ها مسابقات را عقب انداخت.

غفوری که حدود ٩ ماه است مسئولیت کمیته مشورتی واترپلو را در فدراسیون شنا برعهده دارد درباره شرایط فعلی این رشته ورزشی گفت: در حال حاضر وضعیت واترپلو رضایت بخش است. خوشبختانه اردوهای تیم ملی بزرگسال و جوانان در حال پیگیری است. ما امیدواریم که با برنامه‌های تدارکاتی مناسب و اعزام تیم بزرگسال به اسلواکی زمینه موفقیت تیم‌های واترپلو را در سال جاری فراهم کنیم. امیدواریم که پس از چهارسال تیم ملی واترپلو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ‌ماه در امارات برگزار می‌شود، در بین چهارتیم برتر قرار بگیرد.

image_printپرینت مطلب