جابجایی سه رکورد رده سنی در روز پایانی لیگ شنا

در روز پایانی سیزدهمین دوره مسابقات شنای قهرمانی باشگاه های کشور (جام خلیج فارس)علی فتحی و بنیامین قره حسنلو به ترتیب دو و یک رکورد رده های سنی 14-13 و 17-15 سال را جابجا کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سیزدهمین دوره مسابقات شنای قهرمانی باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) عصر دیروز (پنج شنبه) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. در پایان این دوره از مسابقات سرزمین موج های آبی مشهد، پاس قوامین و شقایق عطر به ترتیب اول تا سوم شدند.

روز پایانی این دوره از مسابقات با ثبت سه رکورد جدید رده سنی همراه شد. ابتدا علی فتحی دوبار در ماده های ۵۰ و ۱۰۰متر کرال پشت موفق شد رکورد کشور را در رده سنی ۱۴-۱۳سال بهبود بخشد. فتحی با ثبت زمان ۲۸.۹۸ در ۵۰متر کرال پشت نام خود را به عنوان رکورددار این ماده ثبت کرد. او در ماده ۱۰۰متر کرال پشت هم با زمان یک دقیقه و دو ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه حد نصاب جدیدی برای رده سنی خود به ثبت رساند. این شناگر عضو تیم شهید شوشتری آموزشگاه های نیشابور در هر دو ماده جای امیرمحمد عزیزی مقدم را به عنوان رکورددار گرفت.

دیگر رکوردشکنی عصر دیروز (جمعه) توسط بنیامین قره حسنلو عضو تیم سرزمین موج های آبی مشهد به وقوع پیوست. قره حسنلو ۵۰ متر را در ۲۴ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه شنا کرد و علاوه بر کسب جایگاه دوم رکورددار این ماده در رده سنی ۱۷-۱۵ سال شد. رکورد پیشین ۲۴.۲۷ و در اختیار احمدرضا جلالی بود. جلالی در مسابقه دیروز با زمان ۲۴.۰۹ اول شد و شاهد شکسته شدن رکوردش پس از بازیهای آسیایی جوانان در سنگاپور بود.

علی فتحی
علی فتحی- رکوردشکن ماده های ۵۰ و ۱۰۰متر کرال پشت در مرحله پایانی لیگ شنا

 

رکوردهای جدید ثبت شده در روز پایانی سیزدهمین دوره لیگ شنا:

  • ۵۰ متر کرال پشت: علی فتحی با رکورد ۲۸.۹۸ (رده سنی ۱۴-۱۳ سال)
  • ۱۰۰متر کرال پشت: علی فتحی با رکورد ۱:۲.۳۰ (رده سنی ۱۴-۱۳ سال)
  • ۵۰متر آزاد: بنیامین قره حسنلو با رکورد ۲۴.۱۵ (رده سنی ۱۷-۱۵ سال)

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب