جابجایی شش رکورد شنا در هفته پایانی سال ۹۴

شناگران کمتر از 15 سال ایران در جریان رکوردگیری های استخرهای مسافت کوتاه و بلند، شش رکورد جدید در شنای پروانه و آزاد ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ دو رکوردگیری در زنجان و تهران برگزار شد. ابتدا در زنجان و در استخر مسافت کوتاه این شهر برای رده های سنی زیر ۱۵ سال رکوردگیری انجام شد. در فرآیند این رکوردگیری رادمهر ملکی ۵۰متر پروانه را در ۲۸ ثانیه و ۹صدم ثانیه شنا کرد و رکورد ۲۸ثانیه و ۳۷صدم ثانیه پارسا حکمت اردکانی را بهبود بخشید. امیرسینا حسینلو هم دوبار و در ماده های ۱۰۰ و ۲۰۰متر پروانه موفق شد رکورد رده سنی زیر ۱۵ سال را بشکند. او ۱۰۰متر را در یک دقیقه و سه ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه و ۲۰۰متر را در دو دقیقه و ۲۴ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه شنا کرد. در ماده ۱۰۰متر پروانه رکورد قبلی یک دقیقه و چهار ثانیه و شش صدم ثانیه و در اختیار جواد صدوقی بود. رکورددار پیشین ماده ۲۰۰متر پروانه هم خود حسینلو بود. او پیش از این زمان دو دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه را در این ماده ثبت کرده بود.

در استخر مسافت بلند تهران هم سه رکورد دیگر شکسته شد. ابتدا متین سهران در ۵۰متر آزاد به آب زد. او این مسافت را  در ۲۵ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه شنا کرد و رکورد ۲۵.۸۳ امیرمحمد عزیزی مقدم را شکست. مهرشاد افقری هم در ماده های ۵۰ و ۱۰۰متر پروانه دو بار رکوردشکنی کرد. او ابتدا رکورد ۲۶ثانیه و ۹۴صدم ثانیه را در ۵۰ و سپس زمان یک دقیقه و ۲۴صدم ثانیه را در ۱۰۰ متر کرال پشت به ثبت رساند. او در هر دو ماده جای پارسا حکمت اردکانی را به عنوان رکورددار گرفت. رکوردهای حکمت به ترتیب ۲۷.۵۲ و ۱:۰۱.۹۸ بود.

 

رکوردهای ثبت شده جدید در هفته پایانی اسفند ۱۳۹۴:

استخر مسافت کوتاه (۲۵ متر):

  • ۵۰متر پروانه: رادمهر ملکی با زمان ۲۸.۰۹ – رکورد پیشین: پارسا حکمت باز مان ۲۸.۳۷ (فستیوال رومی قونیه ترکیه – ۲/ ۲/۹۳)
  • ۱۰۰متر پروانه: امیرسینا حسینلو با زمان ۱:۰۳.۲۷ – رکورد پیشین: جواد صدوقی با زمان ۱:۰۴.۰۶ (رکوردگیری درجام ولایت مشهد مهر ۹۴)
  • ۲۰۰متر پروانه: امیرسینا حسینلو با زمان ۲:۲۴.۳۸ – رکورد پیشین: امیرسینا حسینلو با زمان ۲:۲۶.۶۷ (جام آذربایجان شهریور ۹۴)

 

استخر مسافت بلند (۵۰متر):

  • ۵۰متر آزاد: متین سهران با زمان ۲۵.۷۴ – رکورد پیشین: امیرمحمد عزیزی مقدم با زمان ۲۵.۸۳ (قهرمانی رده های سنی آسیا تایلند ۲۰۱۵ مهر – ۹۴)
  • ۵۰متر پروانه: مهرشاد افقری با زمان ۲۶.۹۴ – رکورد پیشین: پارسا حکمت اردکانی با زمان ۲۷.۵۲ (مرحله چهارم لیگ شنای کشور تهران ۹۳/۱۲/۱۵)
  • ۱۰۰متر پروانه: مهرشاد افقری با زمان ۱:۰۰.۲۴ – رکورد پیشین: پارسا حکمت اردکانی با زمان ۱:۰۱.۹۸ (مسابقات جام فجرپارسیان شیراز بهمن ۹۳)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.