جابجایی ٧ رکورد رده های سنی در مسابقات شنای دختران قهرمانی کشور

مسابقات شنای قهرمانی دختران نوجوان کشور با جابجایی ٧ رکورد رده های سنی همراه بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، طی چهار روز مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان دختر کشور – گرامیداشت دهه مبارک فجر- شناگران نوجوان دختر در ٧ ماده موفق به رکوردشکنی شدند.

در رده سنی ١٣-١۴ سال که با چهار رکورد شکنی همراه بود در ماده ۴۰۰ متر آزاد رها طبیب از تهران با ثبت زمان ۵ دقیقه و ٧ ثانیه و ۴٩ صدم ثانیه،توانست رکورد قبلی این ماده را که متعلق به مهدیه شبانی(۵ دقیقه و ٨ ثانیه و ١٧ صدم ثانیه-اسفند ٩۰) بود، ۶٨ صدم ثانیه ارتقا دهد.

هچنین در ماده ۵۰ متر پروانه ساناز همت زاده توانست با ثبت زمان ٣٢ ثانیه و ٣۰ صدم ثانیه رکورد را قبلی را که متعلق به زهرا حسین زاده نمینی(٣٢ ثانیه و ۶٣ صدم ثانیه- اسفندماه ٨٧) بود را ٣٣ صدم ثانیه بهبود بخشد.

در ماده ١۰۰ متر پروانه نیز ساناز همت زاده با ثبت رکورد ١ دقیقه و ١٢ ثانیه و ٨۵ صدم ثانیه توانست رکورد قبلی را که متعلق به زهرا حسین زاده نمینی( ١ دقیقه و ١٢ ثانیه و ٩٣ صدم ثانیه-اسفند ٨٧) بود را ٨ صدم ثانیه بهبود بخشد.

در ماده ۴ در ٢۰۰ متر آزاد تیمی نیز تیم تهران متشکل از ساناز همت زاده، ساجده تبریزی، کیانا رنجبر و رها طبیب با ثبت رکورد ١۰ ثانیه و ١١ ثانیه و ٢٨ صدم ثانیه توانستند رکورد قبلی را که متعلق به ستارگان دلفین (١۰ دقیقه و ١١ ثانیه و ۴٩ صدم ثانیه -بهمن ٩۰ جام خلیج فارس) بود ٢١ صدم ثانیه بهبود بخشند.

در رده سنی ١١-١٢ سال که با سه رکورد شکنی همراه بود در ماده ۴۰۰ متر آزاد مهسا مهمان نواز از خراسان رضوی توانست با ثبت رکورد ۵ دقیقه و ١۶ ثانیه و ۵٨ صدم ثانیه رکورد قبلی را که متعلق به مهدیه شبانی(۵ دقیقه و ١٩ ثانیه و ٣٢ صدم ثانیه-اسفند ٨٨)بود را ٢ ثانیه و ٧۴ صدم ثانیه بهبود بخشد.

در ماده ٢۰۰ متر کرال پشت حنانه افشار از تهران توانست با ثبت رکورد ٢ دقیقه و ۴٨ ثانیه و ٢۰ صدم ثانیه رکورد قبلی را که متعلق به ارغوان تیموری راد ( ٢ دقیقه و ۵٢ ثانیه و ٣٨ صدم ثانیه-اسفند ٨٩) بود را ۴ ثانیه و ١٨ صدم ثانیه بهبود بخشد.

٢۰۰ متر مختلط انفرادی مهسا مهمان نواز از خراسان رضوی با ثبت رکورد ٢ دقیقه و ۴٧ ثانیه و ١٨ صدم ثانیه رکورد قبلی را که متعلق به راحله محمدمیرزایی (٢ دقیقه و ۵١ ثانیه و ۶٢ صدم ثانیه-آبان ٨۰) بود را به میزان ۴ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه بهبود بخشد.

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.