جابجایی ۸ رکورد در مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور/ بنیامین بعد از ۹ سال طلسم ۵۰ متر را شکست

8 رکورد رده‌های سنی در حاشیه مرحله چهارم و پایانی لیگ شنا کشور جابجا شد و قره‌حسنلو پس از 9 سال رکورد 50متر آزاد را شکست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مرحله چهارم و پایانی پانزدهمین دوره مسابقات لیگ شنای قهرمانی باشگاه های کشور سال ۱۳۹۶ پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۳۹۶) به میزبانی استخر قهرمانی آزادی تهران برگزار شد. در پایان این دوره از مسابقات سرزمین موج های آبی مشهد برای پنجمین سال متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم‌های نفت تهران و موج تهران نیز  به ترتیب دوم و سوم شدند.

در مرحله پایانی این لیگ دو رکورد رده‌های سنی جابجا شد. ابتدا علی فتحی از تیم سرزمین موج های آبی مشهد موفق شد رکورد ماده ۵۰ متر کرال پشت را در رده سنی ۱۵-۱۷ سال را جابجا کند. رکورد این ماده پیش از این توسط همین شناگر ثبت شده بود. رکورد جدید فتحی در ماده ۵۰ متر کرال پش ۲۷ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه است.

در ادمه رقابت‌های لیگ در ماده ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی نیز شناگران نفت تهران رکورد جدیدی در رده سنی ۱۵-۱۷ سال از خود به ثبت رساندند. علیرضا یاوری ، متین سهران ، سامان قانوری و علی رشیدی با ثبت زمان ۸ دقیقه و ۶ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه رکورد ماده ۴در۲۰۰ متر آزاد تیمی بهبود بخشیدند.

اما در حاشیه برگزاری مرحله چهارم لیگ  رکورد گیری از شناگران رده های سنی مختلف نیز انجام شد. شناگران حاضر در این رکورد گیری خوش درخشیدند و موفق شدند در ۶ ماده مختلف رکورد جدیدی از خود به ثبت برسانند.

بنیامین قره حسنلو از تیم سرزمین موج های آبی مشهد که به عنوان پدیده مسابقات لیگ شنا نیز انتخاب شد با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه موفق شد رکورد ملی ماده ۵۰ متر آزاد را جابجا کند. پاشا وحدتی راد پیش از این با ثبت زمان ۰۰:۲۳.۲۱ در سال ۲۰۰۹ رکورد ۵۰ متر آزاد را به نام خود ثبت کرده بود که قره‍‌حسنلو  پس از ۹ سال این رکورد را بهبود بخشید.

همچنین عرفان مقدم در ماده ۵۰ متر قورباغه، علیرضا امین زمردی در ۵۰ متر پروانه ، علی جعفری و محمد صالح عباسی در ۴۰۰ متر آزاد و جعفری، یاوری ، توره و معتمدی در ماده ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی موفق به ثبت رکورد جدید در رده های سنی مختلف شدند.

 

 

بنیامین قره حسنلو رشته ۵۰ مترآزاد عضو تیم سرزمین موج‌های آبی ثبت رکورد ۰۰:۲۳.۱۲ رکورد ملی
 

 

علیرضا امین زمردی رشته ۵۰ متر پروانه تهران ثبت رکورد ۰۰:۲۵.۴۳ رده سنی ۱۷-۱۵ سال
 علی فتحی رشته ۵۰ متر کرال پشت عضو تیم سرزمین موج‌های آبی ثبت رکورد ۰۰:۲۷.۱۷ رده سنی ۱۷-۱۵ سال
یاوری / سهران  قپانوری / رشیدی رشته ۴*۲۰۰ متر آزاد تیمی نفت تهران ثبت رکورد ۰۸:۰۶.۹۶ رده سنی ۱۷-۱۵ سال
 

 

عرفان مقدم رشته ۵۰ متر قورباغه توابع تهران ثبت رکورد ۰۰:۳۱.۷۰ رده سنی ۱۴-۱۳ سال
علی جعفری رشته ۴۰۰ متر آزاد مرکزی ثبت رکورد ۰۴:۲۶.۶۲ رده سنی ۱۴-۱۳ سال
جعفری / یاوری / توره / معتمدی رشته ۴*۲۰۰ متر آزاد تیمی  منتخب ثبت رکورد ۰۸:۳۹.۱۰ رده سنی ۱۴-۱۳ سال
 

 

محمد صالح عباسی رشته ۴۰۰ متر آزاد مرکزی ثبت رکورد ۰۴:۵۲.۴۳ رده سنی ۱۲-۱۱ سال

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب