جلالی: آرمان واقعی را به شنای ایران نشان می‌دهم

احمدرضا جلالی شناگر باتجربه تیم‌ملی که در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک مجارستان به سر می‌برد در فاصله کمتر از دو هفته مانده به شروع مسابقات از شرایط اردو و انگیزه‌هایش صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی شنای ایران متشکل از پنج شناگر پس از ماه‌ها تمرین مستمر در ایران، چند هفته‌ای است در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک در مجارستان به سر می‌برد.

یکی از این پنج شناگر در مسیر کسب سهمیه المپیک احمدرضا جلالی است. دوستان و خانواده‌اش او را آرمان صدا می‌زنند. آرمان متولد ۱۲ آبان ۱۳۷۱ و شهر شیراز است. او شنا را از پنج سالگی آغاز کرد و دو سال بعد تمرینات خوش را زیر نظر عباسعلی کشتکار سرمربی حال حاضر تیم ملی پیگیری کرد.

او که خیلی زود شنای حرفه‌ای را در دستور کار قرار داد در رده‌های سنی مختلف رکوردهای متعددی دارد. رکورد ۵۰ و ۱۰۰متر آزاد، ۵۰متر و ۲۰۰ متر پروانه در رده‌سنی زیر ۱۰ سال در اختیار اوست. در رده سنی ۱۵تا۱۷ سال هم نام او به عنوان رکورددار ۱۰۰متر پروانه، ۲۰۰ و ۴۰۰متر مختلط انفرادی دیده می‌شود. او همچنین در تیم رکوردار ۴ در ۱۰۰ و ۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی هم عضویت داشته است. علاوه بر این رکوردها او بسیاری رکوردشکنی در دوران خود داشته است که به مرور شکسته شد. از آن جمله میتوان به ۲۰۰متر مختلط رده سنی ۱۱-۱۲ سال، ۴۰۰متر آزاد و ۲۰۰ و ۴۰۰متر مختلط رده‌سنی ۱۳-۱۴ سال و ۵۰متر آزاد رده‌سنی ۱۵-۱۷ سال اشاره کرد.

احمدرضا جلالی یکی از قدیمی‌ترین شناگران تیم‌ملی است. جلالی خیلی زود و در سن ۱۵ سالگی به عضویت تیم‌ملی درآمد و به طور مداوم در اردوها و مسابقات داخلی و خارجی حضور داشت.  او امیدوار است در مسابقات انتخابی پیش رو علاوه بر کسب سهمیه نامش را به عنوان رکورددار رده سنی بزرگسالان هم ثبت کند.

احمدرضا جلالی در مسابقات انتخابی بوداپست مجارستان در ماده‌های ۵۰،  ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال سینه (آزاد) مسابقه می‌دهد.  امید اصلی این شناگر کسب ورودی در ماده پرطرفدار و سریع ۵۰متر آزاد است. بهترین رکورد او تا کنون ۲۳.۷۴ بوده است. او برای کسب سهمیه ورودی المپیک باید این مسافت را در ۲۳.۰۵ شنا  کند و رکورددار ایران هم شود.

احمدرضا جلالیی

مصاحبه احمدرضا جلالی را با سایت فدراسیون شنا در ادامه می خوانید:

 

*شرایط اردو چطور پیش می‌رود؟

شرایط اردو خوب است. تمرینات در ایران خیلی یکنواخت و خسته کننده شده بود. اما به عشق شنای کشور، شناگران و کادر فنی با این سختی‌ها کنار آمدیم. خوشحالم که توانستیم در اینجا (دبرسن) اردو بزنیم تا با روحیه بهتری برای کسب سهمیه بجنگیم.  بعد از تعطیلات سال نو و مسابقات دبی و شروع دور جدید تمرینات، به جرأت میتوان گفت یکی از بهترین دوره‌های تمرینی را از نظر بدنی پشت سر گذاشتیم.

 

*شرایط روحی و آمادگی روانی خودت چگونه است؟

تا قبل از مسابقات دبی (فروردین ۹۵)، شخصا از لحاظ روحی وضعیت خوبی نداشتم و متاسفانه بدلیل مشکلات خروج از کشور به آن مسابقات هم نرسیدم. اما توانستم خودم را دوباره پیدا کنم و دور جدید تمرینات را پرانرژی شروع کردم و حالا هم شرایط روحی و روانی‌ام بسیار خوب است. امیدوارم بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم و آرمان واقعی را به شنای ایران نشان دهم.

 

سخت‌ترین بخش اردوها چه بود؟

سخت‌ترین بخش تمرینات به مسائل روحی باز می‌گردد. دوری از خانواده هم کار را برای ما سخت‌تر کرده بود. جا دارد تشکری کنم از آقای مهری روانشناس تیم‌ملی که هرچه در توان داشتند برای تحمل این فشارها گذاشتند.

 

اگر سهمیه را کسب کنی؟

در آن لحظه حس می‌کنم جواب زحمات خودم، خانواده‌ام، همسرم و کادر فنی تیم ملی را گرفته‌ام. کسانی که در این مدت من را تحمل کردند و همواره با حمایت از من باعث حرکت روبه جلوئم شدند. عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی مربیان تیم ملی  که مثل پدر از ما حمایت کردند. کسب سهمیه به نوعی پاسخ دادن زحمات آنها خواهد بود. شادی آن لحظه حس غیرقابل وصفی است.

احمدرضا جلالی در کنار آرشام میرزایی (سمت راست) و جمال چاوشی فر (سمت چپ) در کمپ تمرینی دبرسن مجارستان
احمدرضا جلالی (وسط) در کنار آرشام میرزایی (سمت راست) و جمال چاوشی فر (سمت چپ) در کمپ تمرینی دبرسن مجارستان

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب