جمال چاووشی فر: برنامه های تیم ملی شنا کامل است

ملی پوش شنا ایران در حاشیه اردوهای تمرینی تهران گفت: با مربیان ایرانی و خارجی زیادی کار کرده ام و به جرات می گویم که برنامه فعلی تیم ملی شما بسیار کامل است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاووشی، اظهار کرد: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی شنا را پشت سر می گذاریم. خدارا شکر شرایط و تمرینات خیلی خوب بوده است. بازیکنان هم کم کم برای بازی های آسیایی آماده می شوند. امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم. به نظرم خشایار حضرتی یکی از بهترین مربیان شنا ایران است و خوشحالم زیر نظر او کار می کنم. نتایجی که هفته گذشته در تمرینات داشتیم نشان می دهد که پیشرفت تیم شنا ایران خیلی خوب بوده است. تمرینات خوب و با نشاطی داریم. برنامه های تمرینی تیم ملی به روز و جدید است. واقعا از نظر علمی و بدنسازی تمرینات تیم شنا خیلی کامل است.
وی افزود: ما معمولا در روزهای دو نوبت صبح و عصر برنامه گرم کردن داریم. حدود دو کیلومتر برای گرم کردن شنا می کنیم. بعد هم حدود پنج کیلومتر تمرینات شنای تخصصی را انجام می دهیم. ممکن است برنامه تمرینی تیم ملی با توجه به فصل تمرینی تغییر کند. سرانجام هم بدنسازی خواهیم کرد. شرایط تمرینات خیلی خوب و منظم است. من با مربیان خارجی زیادی کار کرده ام. واقعا برنامه های حال حاضر تیم ملی بسیار مناسب و خوب است.
شناگر ملی پوش ایران در ادامه خاطرنشان کرد: برای هر فصل تمرینی رکوردهای ویژه ای را هدف گذاری کرده ایم. تلاش می کنیم که به این اهداف دست پیدا کنیم. خوشبختانه با تمرینات مستمری که پشت سر گذاشته ایم، رکوردهای مورد نظر من دور از دست نیست. امیدوارم بتوانم رکوردهای مورد نظرم را بزنم.
چاووشی فر با اشاره به لزوم حمایت مسئولان از برنامه های تمرینی تیم ملی شنا گفت: امیدوار هستم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بیشتر به رشته ورزشی مادری مثل شنا توجه کنند. درست است که رشته های مدال آور در اولویت کمیته ملی المپیک است اما به هر حال شنا هم ورزش مهمی است. خیلی از کشور ها روی این ورزش سرمایه گذاری کرده اند و به مدال های زیادی رسیده اند.
اگر بخواهیم به دلیل اینکه در کوتاه مدت این ورزش مدال نمی گیرد، آن را رها کنیم هیچ گاه به اهدافی که در بازی های آسیایی داریم نمی رسیم. شنا ورزش سختی است. نمی توان شش ماه استراحت کرد و در یک مسابقه درخشید. یک شناگر باید در تمام سال برنامه تمرینی داشته باشد. اگر یک هفته برنامه تمرینی نداشته باشیم کلا عقب می افتیم. امیدوار هستم کمیته ملی المپیک
برای قهرمانان شنا هم حقوقی تعیین کند تا شناگران هم انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.
وی یادآور شد: تا کنون شناگران در تمرینات رکوردهای خیلی خوبی ثبت کرده اند. همه ورزشکاران تلاش می کنند تا رکوردهای خوبی ثبت کنند. شرایط همه شناگران خیلی خوب است. برنامه تمرینی منظمی داشتیم. امیدوارم در کرال پشت بتوانیم رکورد ملی را بزنیم. همچنین در مسابقات بین المللی به ویژه بازی های آسیایی هم موفق باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب