جیمز مارتین: تکنیک مربیان ایرانی درسطح بالایی است/ از تدریس در این دوره لذت بردم

مدرس انگلیسی فدراسیون جهانی شنا،گفت: مربیان ایرانی فعال در این رشته به لحاظ تکنیکی سطح بالایی داشته و دانش فنی آنان قابل قبول است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون شنا،‌شیرجه و واترپلو به تازگی با دعوت از مدرس فدراسیون جهانی شنا یک دوره آموزش بین المللی مربیگری شنا برگزار کرد.

در این دوره آموزشی که از پنجم اردیبهشت ماه آغاز و هفت روز به طول انجامید،‌سرمربیان و مربیان شنای کشورمان با حضور در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی تهران از دانش مدرس انگلیسی فدراسیون جهانی شنا بهره مند شدند.
جیمز مارتین ریچاردز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش از این تصور دیگری از ایران داشته است،گفت: از برگزاری این دوره آموزشی در تهران لذت بردم و ‌معتقدم مربیان شنای ایران با استعداد بوده و انگیزه لازم برای شرکت در این کلاس آموزشی را داشتند.
وی با اشاره به دانش فنی مربیان شنای ایران،‌تصریح کرد: سطح فنی و دانش مربیان ایرانی قابل قبول بوده و تکنیک آنان کیفیت بالایی دارد.
این مدرس جهانی شنا اضافه کرد: مربیان شنا در ایران از فیزیک بدنی مناسبی برخوردارند و از اینکه ایران را برای برگزاری این دوره انتخاب کردم بسیار راضی و خرسندم.
مارتین ریچاردز با ابراز تعجب و در عین حال خوشحالی از استقبال مربیان ایرانی برای حضور در این دوره آموزشی، اظهارداشت: از اینکه شناگران ایرانی زیادی را در استخر دیدم خوشحال شده و به آینده این رشته ورزشی در ایران امیدوار شدم.
به اعتقاد این مدرس جهانی، راهبرد مربیان و شناگران ایرانی در این رشته ورزشی صحیح بوده و امیدواری خوبی برای همکاری های سازنده و مفید وجود دارد.
ریچاردز در پاسخ به این سئوال که ارزیابی اش از سطح فنی و استعداد شناگران ایرانی چیست؟ عنوان کرد: نونهالان و کودکان ایرانی استعداد خوبی داشته و به لحاظ فنی نیز عمکلردشان قابل قبول است.
وی در عین حال اضافه کرد: الیته این تمام شنا نیست و شناگران باید روند آموزش این رشته ورزشی را به خوبی آوخته و آن را درک کنند زیرا آموزش صحیح آنان را نسبت به این رشته ورزشی هوشیارتر کرده و به موفقیت بیشتر آنان کمک خواهد کرد.
این مدرس جهانی شنا در پاسخ به سئوالی درخصوص ارزیابی اش از مدال آوری شناگران ایران در رقابت های بین المللی،‌تصریح کرد: صادقانه باور دارم که مربیان با دانشی در ایران وجود دارند که شناگران این کشور می توانند با بهره مندی از دانش آنها نسبت به گذشته از رقابت های بین المللی مدال های بیشتری صید کنند.
ریچاردز همچنین حضورش در ایران، عنوان کرد:‌ سفر من به تهران به منظور سنجش میزان دانش فنی مربیان شنا بود که با توجه به دانش بالای مربیان ایران از این سفر بسیار خشنود بوده و از آن رضایت دارم.
وی ادامه داد: البته قبل از این که به ایران سفر کنم باورهایم از این کشور چیز دیگری بود، جمعی همکاران با این سفر موافق نبوده و سئوال می کردند چرا می خواهم برای برگزاری این دوره به ایران بیایم.
ریچاردز اظهارداشت:‌ با این همه کنجکاو بودم بدانم در ایران چه خبر است و امروز نیز‌‌ از اینکه آمدم بسیارخوشحالم و به همه همکارانم خواهم گفت ایران کشور زیبایی است و سفر به این کشور ایده بسیار خوبی است.

انتهای پیام 

image_printپرینت مطلب