حامد خانبانان: امیدوارم در قهرمانی آسیا بهترین نتیجه را بگیریم

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: واقعا گروه سختی در رقابت های قهرمانی آسیا داریم اما امیدوارم با تمریناتی که پشت سر گذاشتیم بهترین نتیجه را در ابن رقابت‌ها بگیریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد خانبانان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط اردویی تیم ملی واترپلو پیش از حضور در یونان اظهار داشت: شرایط اردو تا یک ماه پیش در تهران به نحوی بود که ما تمرینات را زیر نظر الکساندر چیریچ و وحید رضایی دنبال کردیم اما پس از رفتن چیریچ به دلیل حضور در صربستان، ما در این یک ماه اخیر زیر نظر دستیار او رضایی تمرینات را بیشتر به صورت تخصصی، بدنسازی و همچنین تاکتیکی دنبال کردیم.

وی افزود: خداراشکر شرایط خیلی خوب است و مساله امیدوارکننده هم این است که شایان قاسمی که در لیگ فرانسه شاغل است به تیم اضافه شده اما یزدان خواه و ارشیا الماسی متاسفانه چون در لیگ صربستان بازی دارند در اردوی یونان همراه ما نیستند اما برای مسابقات کنار ما هستند.

کاپیتان تیم ملی واترپلو درباره اینکه چه صحبتی درباره همگروهی ایران با قزاقستان و ازبکستان دارد، اینطور به سوال پاسخ داد: واقعأ گروه سختی است زیرا به غیر از قزاقستان که قهرمان بازی‌های آسیایی بوده، کره جنوبی تیم خوبی است و ما به سختی توانستیم در جاکارتا این تیم را ببریم. ازبکستان هم درست است در جاکارتا نبود اما جزو تیم‌هایی است که برای رفتن روی سکو در بانکوک حاضر می‌شود. ازبکستان تیم ناشناخته‌ای است اما امیدوارم با تمریناتی که پشت سر گذاشتیم بهترین نتیجه را در ابن رقابت‌ها بگیریم.

خانبانان تصریح کرد: در گروه مقابل هم ژاپن و چین جزو تیم‌های خوب آسیا هستند. سنگاپور هم تیم بدی نیست اما به نظرم گروه ما سخت‌تر است. مهم است حتمأ و حتمأ روی سکو قرار بگیریم زیرا اگر نتوانیم روی سکو برویم باعث خواهد شد تا سهمیه را از دست بدهیم. هدف نهایی تمام مسئولان فینالیست شدن ما است اما باید بدانیم پس از ۴ سال دوباره در مسابقات شرکت می‌کنیم و این مسابقات انتخابی قهرمانی جهان هم محسوب می‌شود و از این‌رو تمام بچه‌ها همدل هم قسم شده‌ایم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوی تدارکاتی در یونان خیلی برای تیم ملی موثر است، اظهار داشت: بالاخره در آخرین المپیک که برگزار شد یونان ثابت کرد حرف زیادی برای گفتن دارد همچنین در رده‌های سنی پایه هم همیشه روی سکو رفته و کنار آن باشگاه‌های قدرتمندی هم در اختیار دارد. امیدوارم با حضور چیریچ مسابقات خوبی در آنجا پشت سر بگذاریم و چند بازی دوستانه که به تیم کمک کند داشته باشیم تا به آمادگی ما بیشتر کمک کند.

کاپیتان تیم ملی واترپلو درباره اینکه حمایت‌ها از این رشته ورزشی چگونه بوده است، گفت: واترپلو رشته گروهی است ما چهار سال بود مسابقه بین‌المللی نداشتیم و اگر می‌شد در این برهه اردوی مشترک با تیم‌های خوب اروپایی در خود ایران داشته باشیم یا حتی امکان سفر ما به آنجا فراهم شود اتفاق خوبی برای ما به حساب می‌آمد. یکی از اتفاقات مثبت حضور روانشناس هم در کنار تیم است و امیدوارم با همت بچه‌ها بتوانیم در یونان اردوی خوبی و چند مسابقه سطح بالا داشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.