حامد خانبان: چیریچ مربی در سطح جهانی است

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: امیدواریم در ابتدا بتوانیم روی سکوی آسیا بایستیم و در نهایت با شکست قزاق‌ها قهرمان آسیا شویم.

حامد حسین زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد ملک خانبان در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی واترپلو برای قهرمانی آسیا پس از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: متاسفانه پس از تعویق مسابقات مختلف واترپلو، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هم به دلیل پاندمی کرونا در زمان مقرر شروع نشد و قرار است با یک سال تعویق، پائیز سال آینده برگزار شود. دقیقا در همان روزها و در حالی که روزهای پایانی اردوی آماده‌سازی در یونان را سپری می‌کردیم، ناگهان اعلام شد بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده، اما با این وجود اردوی یونان را در ۲ روز باقی مانده با همان برنامه قبلی به اتمام رساندیم. پس از بازگشت از اردوی یونان نزدیک به ۲ هفته استراحت کردیم و پس از آن هیچ گاه تمرینات قطع نشد و زیر نظر رضایی در اردو بودیم. البته با توجه به فاصله زیاد با مسابقات در آن مقطع تمرینات فقط در یک وعده برگزار می‌شد.

کاپیتان تیم ملی واترپلو با اشاره به بازگشت چیریچ به تمرینات، خاطرنشان کرد: از روز شنبه چیریچ به ایران بازگشت و تمرینات زیر نظر مستقیم او برگزار می‌شود. با آمدن چیریچ تمرینات شکل جدیتری به خود گرفته و امیدواریم تا آغاز قهرمانی آسیا به آمادگی کامل برسیم. همچنین قرار است تمرینات تا چند روز آینده در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار شود. هنوز زمان دقیق قهرمانی آسیا اعلام نشده ولی احتمالا این مسابقات مهر یا آبان ماه برگزار شود.

خانبان درباره برگزاری اردوهای برون مرزی، اظهار کرد: برگزاری اردوی برون مرزی بستگی به تاریخ برگزاری قهرمانی آسیا دارد، زیرا برای انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های اروپایی باید به حدی از آمادگی برسیم. طبق صحبت‌هایی که شده احتمالا در یونان و مجارستان دیدار تدارکاتی داشته باشیم یا در تورنمنتی در گرجستان شرکت کنیم. در حال حاضر تیم ملی از بازیکنان جوان زیادی بهره می‌برد و برگزاری اردو در اروپا هم از نظر جسمی و هم از لحاظ آب و هوایی برای آماده‌سازی مفید است.

وی در واکنش به نزدیک شدن به روزهای پایانی قرارداد چیریچ با تیم ملی واترپلو، تصریح کرد: فکر می‌کنم چیریچ تا پایان قهرمانی آسیا با تیم ملی قرارداد دارد، اما به ما قول داده که تا هر زمانی که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شود، هدایت تیم ملی واترپلو را برعهده خواهد داشت. چیریچ واقعا مربی بزرگی است و از زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، تغییر نسلی ایجاد کرد که ثمرات آن را در سال‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو با انتقاد از سطح پایین قراردادها در لیگ برتر، اظهار داشت: اکثر ملی‌پوشان تیم ملی شاغل هستند و در صورتی که تمرینات صبح و بعد از ظهر برگزار شود واقعا زمانی برای کار و کسب درآمد نخواهند داشت. از طرف دیگر بالاترین قراردادها در لیگ برتر واترپلو بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که برای یک ورزشکار حرفه‌ای مبلغ ناچیزی است. از همین رو امیدواریم با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به معیشت و وضعیت درآمد ملی‌پوشان واترپلو توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خانبان در پایان درباره پیش‌بینی خود از عملکرد تیم ملی در قهرمانی آسیا، گفت: آخرین دوره‌ای که در قهرمانی آسیا حضور داشتیم به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که در آن دوره در ضربات پنالتی مقابل چین شکست خوردیم. باتوجه به اینکه قزاقستان پس از المپیک تغییر نسل داشته و برخی از بازیکنان باتجربه خود را به همراه ندارد امیدواریم در ابتدا بتوانیم روی سکوی آسیا بایستیم و در نهایت با شکست قزاق‌ها قهرمان آسیا شویم.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب