حدیقی: برگزاری تمرینات حرفه‌ای شیرجه بدون استخر غیرممکن است

رئیس کمیته فنی شیرجه گفت: ملی‌پوشان شیرجه برای بالا بردن سطح آمادگی نیاز به تمرین در آب دارند اما ویروس کرونا مانع شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به نقل از خبرگزاری آنا، تمرینات شیرجه‌روهای ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کماکان خارج از استخر و به صورت آنلاین دنبال می‌شود و مشخص نیست چه زمانی مجوز برگزاری تمرینات درون آب داده می‌شود.

امید حدیقی درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان شیرجه برای حضور در انتخابی المپیک به خبرگزاری آنا اظهار کرد: حمید کریمی و مجتبی ولی‌پور تا زمانی که استخرها بازگشایی شوند ناچار هستند تا تمرینات خود را در خشکی دنبال کنند. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا کریمی که به کازان روسیه رفته بود  اردویی که از سوی فدراسیون جهانی شنا برگزار شده بود را نیمه‌تمام رها کند. البته در نظر داریم تا شرایط آنها را در استخر آزادی یا ۹ دی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته تمرینات ملی‌پوشان به صورت آنلاین و داخل سالن برگزار می‌شود. البته که امکانات در تهران کامل است و در دیگر شهرها  شرایط تمرینی مناسب نیست. شهرام نظرپور و قائم میرابیان تمرینات جسته و گریخته ملی‌پوشان را زیرنظر دارند اما تا زمانی که شاهد باز شدن استخرها باشیم شرایط تمرینی مناسب نیست. در چنین وضعیتی شرایط ملی‌پوشان رضایت بخش نیست.

رئیس کمیته فنی شیرجه تصریح کرد: برگزاری تمرینات حرفه‌ای بدون سخت‌افزار غیرممکن است. دوست داشتیم تا شرایط تمرین با وسایل مناسبی چون ترامپولین که باعث ارتقای آمادگی شیرجه‌روها می‌شود در تمامی استان‌ها فراهم بود اما ۲۰ درصد شرایط در دیگر استان‌ها موجود است و این موضوع به سود شیرجه کشور نیست.

حدیقی یادآور شد: تشدید همه‌گیری ویروس کرونا شرایط را سخت کرده و از نظر بهداشتی و منطقی نمی‌توان دسترسی به تمرینات آبی داشت. تمرینات آنلاین ورزشکار را آن‌طور که باد و شاید در شرایط مسابقه حفظ نمی‌کند و بدون شک باید راهکار مناسبی برای حضور شیرجه روها در استخرها فراهم شود. امیدوارم شرایط میسر باشد تا شاهد افت هر چه بیشتر ورزش شیرجه در ایران نباشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب