حدیقی: تلاش ما فقط زنده نگاه‌داشتن شیرجه است

مسئول کمیته فنی شیرجه گفت: بودجه فدراسیون برای سه رشته شنا، واترپلو و شیرجه است و حفظ آنها در کنار یکدیگر با این بودجه، کار بزرگی است.

علیرضا حاجی امیری/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درخصوص انتخاب تیم ملی شیرجه اظهار داشت: در مرحله اول لیگ چند نفر را برای اعزام به کشور روسیه و شرکت در مسابقات یوروآسیا انتخاب کردیم که  صبح امروز (سه شنبه) عارم روسیه شدند. به صورت پیوسته اردوی داخلی خواهیم داشت و حتی توانستیم با هماهنگی فدراسیون سهمیه اعزام که ۲ ورزشکار و یک مربی بود را دو برابر کنیم. نمی‌توانیم هیچ قولی برای نتیجه گرفتن در این مسابقات دهیم زیرا یک شیرجه‌رو ۶ حرکت دارد و هر کدام ۱۷ درصد از کل مسابقه را تشکیل می‌دهد. هر یک سوت داور برای یک ورزشکار یک استرس و نتیجه است و حفظ استحکام ذهنی در چنین مسابقاتی بسیار سخت است.

وی افزود: از دست دادن یک حرکت در این ورزش می‌تواند شخص را از نفر اول به نفر آخر منتقل کند. تیم ما بالقوه نیز توانایی کسب مدال ندارد زیرا سطح تیم‌های اروپایی از ما خیلی بالاتر است. حضور در روسیه با این هدف است که بچه‌های ما میدان ببینند و استرس و سختی مسابقه را درک کنند تا برای رقابت‌های آسیایی آماده شوند. ما شیرجه‌روهای خوبی داریم ولی تیم‌های دیگر شاید در یک سال در ۱۵ مسابقه شرکت می‌کنند، اما نه. همین مسائل باعث می‌شود که در بدو ورود به مسابقات استرس و هجمه روانی بالایی داشته باشیم و برای داوران ناشناس باشیم.

مسئول کیمته فنی شیرجه درمورد گسترش این رشته در کشور عنوان کرد: استان‌هایی را داشتیم که در آموزش شیرجه‌روها فعال بودند اما به علت اینکه در این رشته ما سخت‌افزار لازم را نداریم و توانایی تجهیز دوباره ما بسیار پایین است، ناخودآگاه یک سری از استان‌ها حذف می‌شوند. ما توانستیم ۵ عدد دایو وارد کنیم اما این تعداد تناسبی با ۳۰ استان ندارد و حتی مجبور شدیم ۳ عدد از آن‌ها را نیز در مجموعه آزادی به کار بگیریم زیرا مسابقات بین‌المللی ما آنجا برگزار می‌شود. عملا کاری با این تعداد نتوانستیم انجام دهیم و تنها تلاش ما بر این است که همین شاکله موجود را کمی حفظ کنیم. بعضی استان‌های ما اصلا دایو ندارند و ورزشکاران آن‌ها به مسابقات می‌آیند.

وی ادامه داد: تعداد ورزشکاران در لیگ کم هستند و این مسئله مشکل ما نیست. در یک استان تعداد بالایی شیرجه‌رو مسابقه می‌دهند و چکیده آن‌ها به لیگ می‌آیند و حتی در مسابقات جهانی هم تعداد ورزشکاران کم است.

حدیقی درباره بودجه و مقدار هزینه فدراسیون برای رشته‌های زیر مجموعه‌اش گفت: بودجه‌ای که فدراسیون ما دریافت می‌کند و خرجی که برای سه رشته شنا، واترپلو و شیرجه نیاز است انجام شود، در کنار هم جا نمی‌گیرند. من خیلی در جریان مسائل مالی نیستم اما این را نیز می‌دانم که همین نگاه داشتن رشته‌هایش در کنار یک دیگر با این میزان بودجه، کار بزرگی است. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که این رشته‌ها را سرپا نگاه داریم.

image_printپرینت مطلب