حدیقی: شیرجه با “هیچ” به مدال رسید!

سرپرست کمیته فنی شیرجه معتقد است شیرجه بدون هیچ امکاناتی موفق به کسب مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی و قبل از آن مسابقات ژاپن شده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی سرپرست کمیته فنی شیرجه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت فعلی شیرجه اظهار داشت: مدال گیری در بازی‌های کشورهای اسلامی و قبل از آن در ‍‍‍ژاپن نشانه‌های خوبی برای شیرجه است اما ما فریب این مدال‌ها را نمی‌خوریم. سال‌هاست به دلایل مختلف شیرجه بر روی یک خط مانده است و ما خود به این موضوع آگاه هستیم. اما نباید این نکته را فراموش کرد که شیرجه با ” هیچ ” موفق به کسب این مدال‌ها شده است. ابتدا باید دید چه چیزی در اختیار این ورزش قرار گرفته، سپس از آن توقع داشت.
وی ادامه داد: در کل کشور تنها دو دایو استاندارد وجود دارد که برای استفاده از آن ها و تنظیم ارتفاع با مشکلاتی روبرو هستیم. پیشنهاد می‌کنم مسئولان دست نوازش خود را بر سر شیرجه بکشند، امکانات لازم را در اختیار آن قرار دهند و سپس نتیجه آن را ببینند. شیرجه رشته‌ای زود بازده است و نشان داده است پتانسیل فراوانی دارد.
حدیقی افزود: شیرجه یکی از برنامه مدارترین رشته هاست. همین حالا دو برنامه برای آینده شیرجه تدوین شده است. اگر بودجه و حمایت برای اجرای این برنامه‌های وجود داشته باشد قول می‌دهم بعد از دو سال صاحب مدال آسیایی خواهیم شد ضمن این که شیرجه روهایی حرفه‌ای به تیم ملی اضافه می‌شوند که با تمرینات روز دنیا آشنا هستند و در تورنمنت‌های معتبری حضور یافته‌اند.
مسئول کمیته فنی شیرجه درباره حضور مربی خارجی در شیرجه تصریح کرد: نامه‌ای برای حضور یک مربی از کره شمالی به کمیته ملی المپیک ارسال شده است و ما هم چنان منتظریم.
حدیقی بیان داشت: بعد از حضور مربی خارجی خودمان برنامه‌ای را در اختیار او قرار می‌دهیم و وضع موجود را شرح خواهیم داد. بعد از آن باید دید مربی در ۲ سال بعد از آن شیرجه را به چه نقطه‌ای خواهد رساند.
وی در پاسخ به انتقادات درباره عملکرد شیرجه در بازی های کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: صحبت‌هایی مبنی بر نبود هماهنگی میان شیرجه روها وجود داشت توصیه می‌کنم فیلم‌های شیرجه نظرپور و ولی پور را در باکو مشاهده کنید و هماهنگی نظرپور و ولی پور ببینید. حتی در مسابقات المپیک نیز ناهماهنگی‌های اندکی وجود دارد. خوشحالم که در باکو سه طلا و یک برنز کسب کردیم در غیر این صورت نمی دانم منتقدان درباره چه چیزی صحبت می‌کردند.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب