حدیقی: شیرجه یکی از با برنامه ترین ورزش های ایران است

سرپرست کمیته فنی شیرجه ایران این رشته را یکی از با برنامه‌ترین ورزش‌های ایران در راستای پیشرفت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی درباره برنامه‌های خود برای شیرجه ایران در سمت جدیدش به خبرگزاری ایسنا گفت: سال‌ها است که در شیرجه حضور داشته و با این رشته زندگی کرده‌ام. من نه به عنوان عضو کمیسیون شیرجه آسیا بلکه به عنوان کسی که شیرجه رادوست دارد معتقدم که نباید پشت مدال‌ها پنهان شد. باید با شیرجه به صورت رئال برخورد کرد، چون ما با واقعیت‌ها زندگی می‌کنیم و باید به ادامه راه برای رسیدن به موفقیت فکر کرد.

او ادامه داد: برنامه‌های کمیته فنی شیرجه برای موفقیت در آسیا و حتی رقابت های جهانی است اما رسیدن به این اهداف نیازمند برخی مسائل است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که توجه به آن می‌تواند شیرجه را در مسیر پیشرفت قرار دهد مسائل سخت افزاری است. اگر واقع گرایانه به این مسائل نگاه کنیم میبینیم که شرایط خوبی از این جهت در شیرجه نداریم. اگر به رده‌های پایه شیرجه توجه شود پتانسیل بالای آن‌ها در آینده قطعا کمک کننده خواهد بود چون توانایی بسیار بالایی دارند.

سرپرست کمیته فنی شیرجه با اعلام رضایت از توانمندی‌های شیرجه روها در ایران ادامه داد: برنامه‌هایی را به خصوص در رده‌های پایه داریم تا آنها را برای آینده این رشته آماده کنیم. اما من به عنوان عضوی از کمیته‌فنی شیرجه حرفی را نمی‌زنم که عملی نباشد چون باید با واقعیت ها صحبت کرد. وقتی در کل ایران سه دایو وجود دارد چطور می‌توان وعده‌های آن چنانی داد پس باید به صورت رئال به این مسائل نگاه کنم تا به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

حدیقی با اعلام رضایت از برنامه‌های شیرجه در طول سال‌های اخیر اظهار کرد: این رشته در ایران مشکلات زیادی دارد. شیرجه در طول سال‌های اخیر روی یک خط صاف حرکت کرده است، نه پیشرفت و نه پسرفت آن‌چنانی داشته که نشان می‌دهد سقف موفقیت شیرجه با امکانات موجود به همین مقدار است. برای اینکه شاهد پیشرفت بیشتر شیرجه ایران باشیم باید از مربیان خارجی، اطلاعات روز دنیا و بهترین شرایط سخت‌افزاری استفاده کنیم. متأسفانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای پیشبرد این سه رشته کار دشواری بر عهده دارد چون هزینه‌ها بسیار بالا است و شیرجه یکی از رشته‌های پر هزینه به شمار می‌آید. برای مثال خریدن یک دایو حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان پول لازم دارد که پرداخت این مبلغ از عهده فدراسیون برنمی‌آید.

او در ادامه با اشاره به با برنامه بودن شیرجه در ایران مدعی شد: شیرجه از نظر سخت افزاری شاید در شرایط مطلوبی نباشد اما همیشه با برنامه‌ریزی عمل کرده است. شیرجه همیشه یکی از با برنامه‌ترین رشته‌های ایران است که گفته مسئولان کمیته ملی المپیک می‌تواند تأیید کننده این صحبت من باشد که از برنامه‌های تمرینی تیم ملی شیرجه به عنوان یک الگوی خوب برای رشته‌های دیگر نام بردند.

سرپرست کمیته فنی شیرجه درباره برنامه‌های اخیر تیم ملی شیرجه گفت: به همه استان‌ها اعلام کرده‌ایم که برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور در محل برگزاری این مسابقات حاضر شوند. ملاک ما برای انتخاب بازیکنان تیم ملی همین مسابقات هستند و امیدوارم نتایج خوبی در این رقابت‌ها کسب شود.

او افزود: اردوهای خاص خارجی را برای تیم ملی مد نظر نداریم. هدف فدراسیون مسابقات رده‌های سنی آسیا است و همیشه مدال‌های خوبی را در این رقابت‌ها کسب کرده‌ایم. در قهرمانی آسیای بزرگسالان اصولا تیم‌های قدری حضور نمی‌یابند اما ما سعی می‌کنیم با یک تیم کامل در این رقابت‌ها حاضر شویم. حضور در این مسابقات برای ما جنبه تدارکاتی دارد و یک فرصت بسیار مناسب برای آماده سازی تیم ملی است.

امید حدیقی درباره استفاده از مربیان خارجی نیز گفت: به شدت پیگیر جذب مربی خارجی برای تیم ملی شیرجه هستیم. مکاتباتی را با مربیانی از کشور کره شمالی داشته‌ایم و به احتمال زیاد شاهد حضور این مربیان در کشور خواهیم بود. شاید کره‌شمالی‌ها در ماده تخته هم سطح ایران باشند اما در سکو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این مسئله را می توان از قهرمانان المپیکی این کشور در شیرجه سکو استنباط کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب