حدیقی: ۳۰ مربی فعال در کلینیک شیرجه شرکت خواهند کرد

مسئول کمیته فنی شیرجه فدراسیون با بیان اینکه هفته آینده یک مدرس از کشور انگلیس به منظور برگزاری کلینیک شیرجه، به ایران می آید گفت: در این دوره 30 مربی فعال شیرجه حضور خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید حدیقی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در خصوص برگزاری  کلینیک شیرجه بیان کرد: به دلیل تغییرات متعدد مدیریتی در این فدراسیون و همچنین ارتقای سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش درهیات دولت، ۱۲ سال از برگزاری کلینیک محروم بودیم. سال گذشته کلینیک‌های شنا و واترپلو در کشور برگزار شد و بر اساس سهیمه‌ فدراسیون بین المللی شنا(فینا) امسال تلاش کردیم که این فرصت به شیرجه داده شود که با حمایت فدراسیون و تلاش انجام شده این مهم نهایی شد.

مسئول کمیته فنی شیرجه فدراسیون با اشاره به سوابق ورزشی و مدیریت این مدرس انگلیسی عنوان کرد: این مدرس اصالتا روس است اما درحال حاضر در انگلیس فعالیت کرده و عضو کمتیه فنی فدراسیون این کشور است، سابقه چندین دوره شرکت در بازی‌های المپیک را هم به عنوان ورزشکار و هم به عنوان مربی دارد، از این رو براین باوریم می‌تواند به افزایش سطح فنی مربیان ایرانی کمک کند و موثر واقع شود.

حدیقی در پاسخ به این سئوال که کلینیک شیرجه در چه مدت زمانی برگزار و مربیان چند نوبت در روز در این دوره شرکت خواهند کرد،اظهارداشت: این دوره ۸ روز به طول می‌انجامد و مربیان در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در این دوره شرکت خواهند کرد.

به گفته وی شرط حضور دراین کلاس داشتن مدرک مربیگری درجه ۳ و فعالیت دراین رشته طی ۳ سال گذشته است، از آنجا که به دنبال کیفیت هستیم، برای حضور حداکثر ۳۰ مربی در این دوره مجوز صادر خواهد شد که پس از پایان دوره و شرکت در آزمون مربوطه می توانند سطح درجه مربیگری خود را از ۳ به ۲ افزایش دهند.

امید حدیقی  در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا ملی پوشان شیرجه کشورمان نیز دراین دوره شرکت خواهند داشت نیز عنوان کرد: درحال حاضر ملی پوشان شیرجه کشورمان از نظر فنی شرایط مناسبی دارند و پس از دوره ورزشی به عنوان مربی درخدمت جامعه شیرجه خواهند بو. از این روز  با دعوت فدراسیون ملی پوشان در این دوره شرکت خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال پایانی مبنی بر اینکه آیا همانند تیم واترپلو،جذب مربیان خارجی برای تیم ملی شیرجه در دستور کار فدراسیون قرار دارد، افزود: به طور حتم این چنین است، هم اکنون با مربیان کشورهای کره شمالی و اوکراین جهت بررسی شرایط پیشنهادی آنها در ارتباط هستیم.

به گفته وی البته از آنجا که مربیان اوکراینی سابقه درخشان تری از مربیان کره شمالی درمسابقات جهانی و بازی های المپیک دارند ترجیح ما استفاده از مربیان اوکراینی است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.