حسین‌جمال: مسابقات شنا جام آزادسازی خرمشهر در قم برگزار می‌شود

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم از برگزاری مسابقات شنا قهرمانی دختران و پسران قم با عنوان جام آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  مسعود حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم در تقویم سال جاری خود برنامه‌های متنوعی را برای برگزاری در سطح استان در نظر گرفته و این برنامه‌ها را در مناسبت‌های ملی و مذهبی سال اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با برگزاری رقابت‌های استانی هم تنور رقابت در این رشته ورزشی همواره داغ باشد و هم اینکه استعدادهای شنا با حضور در شرایط مسابقه هم شناسایی می‌شوند و هم پرورش می‌یابند، نقاط ضعف برطرف می‌شود و به تقویت نقاط قوت شناگران می‌پردازیم.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم بیان کرد: برگزاری رقابت‌های استانی موجب می‌شود شناگران ما در آمادگی قرار داشته باشند و به هنگام اعزام به رقابت‌های مختلف کشوری که امسال این موضوع نیز جزو اهداف و برنامه‌های مهم در تقویم سالیانه رئیس هیأت است، عملکرد خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از هیأت‌های فعال ورزشی قم در برگزاری مسابقات استانی بوده‌ایم و امسال نیز به همین مناسبت برای برگزاری یک دوره رقابت‌های استانی در هر دو بخش دختران و پسران برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حسین‌جمال ابراز کرد: با توجه به اینکه رقابت‌ها در هر دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، این رقابت‌ها را روزهای سه‌شنبه چهارم خرداد و پنجشنبه ششم خرداد ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ابتدا مسابقات شنا بخش دختران روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پسران شناگر نیز در روز پنجشنبه ششم خرداد ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: رقابت‌های شنا گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر برای هر دو بخش دختران و پسران در استخر زیبا و مجهز قصر آبی واقع در شهر پردیسان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم در ادامه با اشاره به شرایط سنی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، ابراز کرد: در واقع این یک جشنواره شنا است که در رده سنی خردسالان برگزار می‌شود و تعداد نفرات هر استخر برای حضور در آن چهار نفر پیش‌بینی شده است.

وی یاد آور شد: مسابقات این دوره ویژه شناگران رده سنی زیر هشت سال برگزار می‌شود و بر این اساس متولدین سال ۱۳۸۸ به پائین به تعداد دو شناگر و رده سنی هشت تا ۱۰ سال ویژه متولدین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ به تعداد دو شناگر مجاز به حضور در این رقابت‌ها هستند.

حسین‌جمال با تأکید بر اینکه برخورداری از بیمه ورزشی سال جاری و ارائه معرفی‌نامه از استخر الزامی است، عنوان کرد: شناگران رده سنی زیر هشت سال در این رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر رشته‌های  ۲۵ متر کرال‌سینه و کرال پشت با یکدیگر رقابت خواهند کرد، ضمن اینکه مسابقات رده سنی هشت تا ۱۰ سال در رشته‌های ۵۰ متر کرال‌سینه و کرال‌پشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب