حسین زاده: شروع اردوهای تیم ملی نقطه عطفی برای رشد شنای زنان است

بانوی شناگر ایرانی ازسرگیری اردوهای تیم ملی شنا بعداز ۱۲ سال را نقطه عطفی برای رشد این رشته پرمدال در میان زنان ایرانی عنوان کرد.

سارا عبدالجوادی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ زهرا حسین زاده نمینی، پیگیری اردوی تیم‌ ‌ملی شنای بانوان در استخر المپیک کیش را باعث افزایش انگیزه در رده‌های سنی پایین‌تر دانست و اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام که پیگیری اردوی تیم‌ ‌ملی شنا و برگزاری مسابقات برای زنان شناگر باعث افزایش انگیزه در رده‌های سنی پایین‌تر است و سبب می‌شود که آنها تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند تا به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت شوند. این انگیزه برای شناگران زن باعث ایجاد اتفاقات خوبی در این رشته ورزشی ، پایه و پر مدال خواهد شد.
او در ادامه‌ به برگزاری رقابت‌های کشورهای اسلامی در سال ۸۴ اشاره کرد و گفت‌: آخرین بار در سال ۸۴ بود که رقابت‌های کشورهای اسلامی را داشتیم. اکنون اگر این رقابت‌ها دوباره از سر گرفته شود تاثیر مثبتی در بالا رفتن انگیزه شناگران می‌شود و نقطه عطفی است برای همه زنان شناگر ایران است تا در این رشته تلاش کنند و این رشته پایه و پر مدال روز به روز رشد و توسعه بیشتری را پیدا کند.

این ملی‌پوش زن ایرانی گفت‌: در رشته شنا ورزشکار خودش به تنهایی باید تلاش کند و سختی‌های زیادی را تحمل کند و برگزاری این رقابت‌ها و اردوها سبب بالا رفتن انگیزه شناگر می‌شود تا اتفاقات بسیار خوبی در این رشته در ایران رخ دهد.
حسین زاده با تشکر از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه‌، تصریح کرد: جا دارد که از فدراسیون که تمام تلاش خود را برای پیگیری اردوی شنای زنان انجام داده است، تشکر کنم. مسئولان فدراسیون، مربیان و کمیته‌ فنی چندین سال تلاش کردند تا مشکلاتی که در این رشته بر سر راه وجود داشت را بر طرف کنند. خدا را شکر این تلاش ها نتیجه‌ داد و بعد از ۱۲ سال این اردوها برگزار شد.
او در مورد شرایط اردوی تیم‌ ‌ملی شنای زنان در جزیره کیش، گفت‌: تمام افرادی که در این جا حضور دارند، مربی و سرپرست تیم تمام تلاش خود را می‌کنند تا تمام نیازهای ما بر طرف شود و همه امکانات در اختیار ما قرار بگیرد. ما از آنها ممنونیم که توانسته اند بعد از سال‌ها این شرایط میزبانی را برای ما فراهم کنند.
اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی شنا بانوان بمنظور حضور پرقدرت در مسابقات کشورهای اسلامی (تهران ۲۰۱۷) از ۲۷ خرداد الی دوم تیر ۱۳۹۶ در جزیره کیش در حال برگزاری است. مریم ترکستانی، دنیا حسینی، رها طبیب بهار امامی، مانا حسینی بای، زهرا حسین‌زاده، فاطمه ایل بیگی، روژین عظیمی، مائده طهماسبی، ریحانه نوروزی، عطیه قپا نوری، پریا حسینی در کنار مربی این تیم فروزنده زرآور تمرینات خود را در استخر المپیک کیش پیگیری می کنند.

زهرا حسین زاده نمینی ۱۴ سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. او ۹ رکورد ملی و عناوین زیادی در قهرمانی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب