حسین نجفی: با نظر مثبت کمیته فنی تصمیم به اعزام تیم گرفتیم

عضو کمیته فنی فدراسیون واترپلو گفت: نظر کمیته فنی برای حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی لیگ جهانی مثبت بوده و رئیس فدراسیون هم در تلاش است تا منابع مالی لازم را برای اعزام تیم به سنگاپور تأمین کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حسین نجفی عضو کمیته فنی واترپلو در گفت و گو با سایت خبری طرفداری پیرامون حضور تیم ملی واترپلو در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی لیگ جهانی اظهار داشت: نظر کمیته فنی برای حضور تیم ملی در این رویداد مثبت بوده و رئیس فدراسیون هم در تلاش است تا منابع مالی لازم را برای اعزام تیم به سنگاپور تأمین کند. شخص محسن رضوانی هم امیدوار به حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است اما باید تا آخر همین هفته منابع مالی مورد نیاز برای حضور در مسابقات را تأمین و پرداخت کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: برآورد کرده‌ایم که اعزام به سنگاپور برای شرکت در مسابقات مقدماتی لیگ جهانی و هزینه ورودی مسابقات نزدیک به ۳ میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه خواهد داشت.از این رو پی‌گیر هستیم تا هر چه سریع‌تر منابع مالی فراهم شده و تیم را به سنگاپور اعزام کنیم.

نجفی درباره مسابقات مقدماتی لیگ جهانی واترپلو عنوان داشت: با چین و قزاقستان که رقبای سرسختی هم هستند، در تورنمنت هستیم و تصمیم بر این شده که ۱۲ جلسه تمرینی برای هماهنگی هر چه بیش‌تر بازیکنان داشته باشیم. در سنگاپور در دور مقدماتی بازی می‌کنیم و در صورت صعود، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ راهی لیگ جهانی واترپلو در آلمان خواهیم شد.

او راجع به سرنوشت سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: با توجه به مسابقات فشرده‌ای که در لیگ داخلی داشتیم و بازیکنان به همراه تیم ها تمرین می‌کردند و هم‌چنین این که چند نفر از بازیکنان لژیونر برای مسابقات در اختیارمان نیستند، تصمیم به استفاده از بازیکنان جوان گرفتیم و دانیال خاک‌بان هم سرمربی تیم در این مسابقات خواهد بود. وحید رضایی در کادرفنی نیست و الکساندر چیریچ را هم که در اختیار نخواهیم داشت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با ترکیبی جدید و جوان راهی مسابقات سنگاپور شویم.

مربی سابق تیم ملی جوانان واترپلو در مورد وضعیت چیریچ تصریح داشت: الکساندر چیریچ قطعاً تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ با تیم باشگاهی‌اش در لیگ یونان قرارداد دارد و اصلاً حضور او در ایران حتی به شکل پروازی هم در این مدت ممکن نیست. پس از آن قرار است رایزنی بشود تا در صورت امکان، چیریچ برای ۵ ماه منتهی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو مستقر در ایران باشد و کار هدایت تیم ملی را ادامه بدهد. ما خودمان هم علاقه‌ای به پروازی بودن مربی نداریم و هیچ چیزی نمی‌تواند منکر کیفیت تمرینات و اردوهای تیم ملی در زمان حضور چیریچ باشد. او مربی بسیار موثری برای ماست.

وی در رابطه با این که آیا اعزام به لیگ جهانی مورد تأیید چیریچ بوده یا نه، اذعان داشت: او یک مربی حرفه‌ای است و بدون قرارداد نظری نمی‌دهد اما در قامت یک مشاوره دوستانه با او هماهنگ هستیم. پس از مسابقات جهانی و پایان قرارداد او در یونان، تصمیم می‌گیریم که چطور با او ادامه بدهیم. باید بگویم ما همیشه مشکل مالی داشته‌ایم و واترپلو چون دوربینی رویش نیست، دیده نمی‌شود و مسائل مالی زیادی داریم.

نجفی در خصوص مشکلات این فدراسیون خاطرنشان ساخت: تصمیم به پخش زنده رویدادهای واترپلو از طریق پلتفرم‌های اینترنتی گرفته‌ایم تا در سال ۱۴۰۲، بتوانیم شرایط مالی را بهتر کرده و اسپانسرهای خوبی جذب کنیم. قرارداد بچه‌های ما یک‌پنجم یک فوتبالیست هم نیست و بچه‌ها حق دارند از وضعیت مالی و حمایتی واترپلو ناراضی باشند.

این عضو کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان گفت: درست است که حقوقی ماهیانه هر چند اندک برای ورزشکاران واترپلو از سوی فدراسیون تعیین شده اما باز هم نارضایتی وجود دارد. امیدوارم مجلس شورای اسلامی هم برای بودجه سال ۱۴۰۲ نگاه پرمهرتری به ورزش داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب