حضرتی: با حضور استرالیا در بازی‌های داخل سالن کسب مدال آسان نیست

مربی تیم ملی شنا گفت: در همه جای دنیا از روش گلخانه‌ای برای برخی از ورزشکاران استفاده می‌کنند.

آنا سلیمانی /

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خشایار حضرتی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اردوهای تیم ملی شنا قبل از شروع بازی‌های کشورهای اسلامی به صورت مقطعی شروع شد. ملی‌پوشان نیز در این مدت در مسابقات مختلفی همچون رقابت‌های آزمایشی ترکمنستان و رقابت‌های قهرمانی جهان حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از ملی‌پوشان نیز جهت حضور در مسابقات رده‌های سنی ۱۷ تا ۲۰ شهریورماه عازم ازبکستان می‌شوند. به این ترتیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان خود را آماده می‌کند.

سرمربی تیم ملی شنا افزود: بازیکنان تیم ملی این روزها تمرینات سختی  را پشت سرمی‌گذارند و با نزدیک شدن به زمان مسابقات کم کم از فشار تمرینات کاسته خواهد شد.

حضرتی درباره پیش بینی مسابقات شنا در بازی‌های داخل سالن گفت: گویا در این دوره از بازی‌ها، کشور استرالیا نیز حضور دارد. استرالیا یکی از قدرت‌های برتر دنیاست. رقابت با شناگران این کشور بسیار سخت است. به طور حتم کسب مدال هم کار دشواری خواهد بود. با این وجود تمام تلاش خود را در این مسابقات به کار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: شرایط تمرینی و رکوردهای شناگران بسیار خوب است و امیدواریم رکوردهای خوبی را به ثبت برسانیم و چند رکورد را نیز جابه جا کنیم.

سرمربی تم ملی شنا یادآورشد: امیدوارم مشکلی پیش نیاید و بازیکنان در صحت و سلامت راهی مسابقات شوند. متاسفانه در زمان اعزام تیم به مسابقات قهرمانی جهان جمال چاووشی از ناحیه دست مصدوم شد و نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند. با این وجود وی با دست گچ گرفته تمریناتش را شروع کرد و در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

حضرتی تصریح کرد: البته با امکاناتی که تیم ملی شنا در اختیار دارد نباید خیلی توقع زیادی داشت. در حال حاضر بهترین و استانداردترین استخری که در اختیار داریم استخر آزادی است که البته این استخر نیز در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم است. این استخر نیاز به بازسازی دارد.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای پیشرفت شنا در ایران برگزاری اردوهای بلند مدت در کشورهای صاحب‌نام است. روشی که بسیاری از کشورهای دنیا از آن استفاده می‌کنند و جواب هم گرفته‌اند. در مسابقات قهرمانی جهان شناگران سوریه، اردن، الجزایر اردوهای طولانی را در آمریکا داشتند و در کمپ‌های بین المللی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

سرمربی تیم ملی شنا اظهار داشت: ما هم برای این که پیشرفتی در شنا داشته باشیم باید از روش گلخانه‌ای بهره ببریم و با شناسایی شناگران مستعد وسرمایه‌گذاری روی آنها و اعزامشان به کمپ‌های بین‌المللی راه پیشرفت شناگران کشورمان را فراهم کنیم.

وی افزود: واژه گلخانه‌ای را شاید برخی‌ها در کشورمان قبول نداشته باشند اما در رشته شنا می‌تواند جواب بدهد. البته در بسیاری از کشورهای دنیا که ورزش حرفه‌ای دارند هم از این روش استفاده می‌کنند. ما نیز چند سال پیش از این سیستم بهره بردیم. علیرضا رضایی باتوجه به اردوهای بلند مدتی که داشت توانست به مقام چهارمی بازی‌های آسیایی برسد و به خاطر چند صدم ثانیه مدال برنز را از دست داد.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.