حضرتی: تا کنون تغییری در رکوردهای ورودی به المپیک اعلام نشده است/ برگزاری تمرینات جهت جلوگیری از افت ورزشکاران است

مربی تیم ملی شنا گفت: فینا تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر رکوردهای ورودی به المپیک به فدراسیون‌های ملی ارسال نکرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی، مربی تیم ملی شنا در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون برگزاری مسابقات رکوردگیری شنای کشور اظهار داشت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مسابقات به صورت غیر متمرکز در سه مرکز استان تهران، مشهد و اصفهان برگزار خواهد شد. فعلا حدود ۳۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند اما باز ما تا ۴۸ ساعت قبل فرصت دادیم تا با در دست داشتن تست منفی PCR بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: به‌دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری اردوهای ملی نیست و صرفاً اردوهایی با ۳ نفر از شهرستان‌ها و تهران به‌دفعات برگزار کردیم تا آمادگی بچه‌ها افت نکند. ارزیابی ما از رقابت‌های رکوردگیری فعلاً اعلام نخواهد شد و دستیاران من در شهرهای مشهد و اصفهان حضور خواهند داشت تا شرایط بچه‌ها را زیرنظر بگیرند.

مربی تیم ملی شنا درباره احتمال تغییر پارامترهای ورودی المپیک توکیو توسط فدراسیون جهانی عنوان کرد: فینا تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر رکوردهای ورودی به المپیک به فدراسیون‌های ملی ارسال نکرده و تنها شرایط کسب سهمیه وایلدکارت آسان‌تر شده است. مقرر شده که کسانی می‌توانند از سهمیه وایلدکارت برخوردار شوند که در رقابت‌های گزینشی المپیک شرکت کرده باشند و نیازی به حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیست.

خشایار حضرتی با اشاره به برگزاری لیگ برتر شنا در هفته‌های آتی بیان داشت: با این اتفاق بچه‌ها پس از حدود یک سال بالاخره در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و لیگ هم می‌تواند کمکی برای تیم ملی باشد. اما باید تمایل تیم‌ها برای حضور در مسابقات لیگ برتر شنا را در ابعاد مختلفی بررسی کرد.

او در نهایت گفت: بهتر است مسابقات شنا با حضور اسپانسرهای قوی و با پخش تلویزیونی برگزار شود تا تمایل ورزشکاران و مربیان بالاتر برود. اگر قرار است که پول خوبی به شناگران نرسد، ریسک ابتلا به کرونا هم افزایش یابد و درنهایت چیزی عاید عوامل لیگ نشود، همان بهتر که اصلاً لیگ برتر شنا برگزار نشود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب