حضرتی: شناگران جوان ایران پیشرفت کرده‌اند/ اردوهای خارجی خوبی در ایتالیا، مجارستان و بلغارستان خواهیم داشت

مربی تیم ملی شنا ایران معتقد است قرار گرفتن ملی پوشان در کوران مسابقات خوب بوده و جوانان ایران هم پیشرفت خوبی در ثبت رکوردها داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی در گفت و گو با ایسنا، در مورد مسابقات شنا کسب سهمیه المپیک جوانان تایلند توضیح داد: مسابقاتی که در بانکوک برگزار شد با نظر و تایید شناگران از سوی فدراسیون جهانی بود و خوشبختانه نتایج خوبی هم از سوی نمایندگان ایران کسب شد. در این مسابقات پنج ورودی B (علیرضا یاوری سه وورودی و متین سهران دو ورودی) متین بالسینی یک ورودی، علی فتحی یک ورودی و علی سراوند هم یک وردی را برای تیم ایران کسب کردند که یک عملکرد بسیار خوب بود.

او ادامه داد: در دوره‌ی قبل توانستیم هفت ورودی B را کسب کنیم اما در این دوره این سهمیه را افزایش دادیم و این نشان می‌دهد که شناگران جوان ایران پیشرفت خوبی داشته‌اند. این نتایج زمانی می‌تواند مورد توجه باشد که بدانیم رسیدن به رکوردها در این سال‌ها سخت‌تر شده‌اند و این پیشرفت شناگران ایران حاصل تلاش بسیار زیاد است. امیدواریم با توجه بیشتر به این رشته شاهد موفقیت‌های بیشتر در آینده باشیم.

مربی تیم ملی شنا با بیان اینکه طبق قوانین موجود تیم ملی ایران می‌تواند تنها دو شناگر را به المپیک جوانان اعزام کند، توضیح داد: به دلیل اینکه نمی‌توانیم بیش از دو شناگر را اعزام کنیم، به دنبال آن هستیم که شناگران ایران ورودی های A هم کسب کنند تا تعداد سهمیه ایران بیشتر شود.

او افزود: تعدادی از شناگران بزرگسالان را هم برای کسب آمادگی، جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به این رقابت‌ها اعزام کردیم که یک اتفاق خوب بود. مهدی انصاری و سینا غلامپور در این رقابت‌ها نتایج خوبی را از خود بر جای گذاشتند که امیدوار کننده بود و بهترین رکوردهای خود را در این فصل ثبت کردند. متاسفانه بنیامین قره‌حسنلو نتوانست به این مسابقات اعزام شود که البته برای ادامه کار اردوهای خوبی را مدنظر داریم.

حضرتی با بیان اینکه باید اردوهای تیم ملی از الان شروع شود توضیح داد: خوشبختانه تعاملات خوبی صورت گرفته و اردوهای خارجی خوبی را از جمله  ایتالیا در برنامه‌های خود داریم. همچنین در مجارستان و بلغارستان نیز اردوهایی را برگزار خواهیم کرد که می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد. متاسفانه در ایران توجه به رشته‌های ورزشی تا پیش از زمان شروع مسابقات کم است تا وقتی که زمان رقابت‌ها برسد. امیدوارم این طرز تفکر درست شود و سرمایه گذاری‌ها به صورت درستی انجام شود.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی شنای ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ می‌تواند به کسب مدال امیدوار باشد؟ اظهار کرد: نمی‌توانم این موضوع را تایید یا رد کنم اما، اگر به موقع سرمایه گذاری کنیم و تلاش خوبی انجام شود، قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.