حضرتی: کمپ‌های خارجی برای شناگران تاثیرگذارتر از جذب مربی خارجی است

مربی تیم ملی شنا حضور ملی پوشان در کمپ های خارجی را مهم دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از  خبرگزاری ایسنا، خشایار حضرتی بیان داشت: اگر بستر مناسب وجود داشته باشد جذب مربی خارجی می تواند تاثیر گذار باشد اما زمانی که مربی خارجی با کیفیت بالا جذب شود ولی امکانات در اختیار قرار نگیرد و تیم به مسابقات اعزام نشود نتیجه‌ای برای تیم حاصل نخواهد شد. فدراسیون با کمبود بودجه مواجه است و بودجه ای که در اختیار فدراسیون قرار می گیرد پاسخگوی نیاز سه رشته تحت نظر یک فدراسیون نیست. اگر ملی‌پوشان در کمپ‌های خارجی حضور داشته باشند و در کنار قهرمانان شنا تمرین کنند سریع‌تر نتیجه لازم را به دست خواهند آورد تا اینکه مربی خارجی بیاوریم.

حضرتی در ادامه گفت: حدود ۹ ماه است که با غروی در زمینه بدنسازی در حال همکاری هستیم و با او مشورت می کنیم، غروی به دلیل مشغله کاری در ایران حضور ندارد و بسیاری از قهرمانان رشته شنا با غروی تمرینات بدنسازی داشته اند و ما نیز در این زمینه از او استفاده می کنیم.

او درباره تمرینات ملی پوشان تصریح کرد: بعد از رقابتهای دبی ملی‌پوشان یک هفته استراحت داشتند و سپس از ۲۸ فروردین ماه سال جاری تمرینات آغاز شد. در مسابقات دبی ملی‌پوشان چند رکورد ملی را جابه جا کردند و کادر فنی به کسب ورودی B بسیار امیدوار است. اوایل اردیبهشت ماه قرار بود اردوی خارج از کشور برگزار شود ولی به دلیل مشکلات، به تعویق افتاد و قرار است خرداد ماه برای برپایی اردو به مجارستان سفر کنیم. تعداد مسابقاتی که ملی‌پوشان در آن حضور داشتند کم بود و این می تواند شرایط را برای آنها سخت کند.

مربی تیم ملی ابزارهای مورد نیاز برای کسب نتیجه را اینگونه تشریح کرد: مورد نخست امکانات سخت افزار است، تا زمانی که استخر مناسب در سطح کشور وجود نداشته باشد بسیار سخت می توان نتیجه لازم را به دست آورد. آریا نسیمی شاد در حال حاضر به دلیل مشکل تحصیلی در مشهد در حال تمرین است و در حال حاضر سرمربی تیم ملی در مشهد حضور دارد و نسیمی شاد زیر نظر او تمرین می کند، ولی استخر مناسب وجود ندارد. استخر از امکانات پایه است که در اختیار نیست و این مشکل اکثر شهرستان ها است.

وی در ادامه افزود: استخرها از هیات ها گرفته می شوند و در شهرستان ها در اختیار قهرمانان قرار نمی گیرند. علاقه ای نیز به قهرمان پروری وجود ندارد. بسیاری از شهرها که روزی قطب شنا بودند در حال حاضر با مشکل روبرو هستند. همچنین دمای آب در استخرها نیز شرایط مناسبی برای تمرین ملی پوشان ندارد. علی رغم اینکه وزیر آیین نامه ای ابلاغ کرد ولی رعایت نمی شود.

حضرتی در ادامه از نتایج مثبت حضور روانشناس گفت: بعد از ورود مهری به عنوان روانشناس در تیم، نتایج بهتری از نظر روانشناسی به دست آوردیم و ملی پوشان از حضور مهری استفاده کردند. امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب