حمید کریمی: اردوهای برون مرزی همیشه موثر هستند

ملی پوش شیرجه ایران در آستانه اعزام به اردوی تدارکاتی کویت گفت: با تجربه ای که از اردوهای تدارکاتی و برون مرزی به دست می آوریم، می توانیم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر شیرجه در ایران باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید کریمی شیرجه رو ایران در آستانه اعزام به اردوی تدارکاتی کویت اظهار کرد: سطح مسابقات لیگ نسبت به دوره های قبلی خیلی بالاتر بود. مسابقات با نظم برگزار شد. بیشتر بودن تعداد تیم ها نسبت به سال های قبل در بالابردن سطح کیفی مسابقات تاثیر گذار بود. از نظر کیفی شیرجه روها هم پیشرفت کردند.

شیرجه رو ملی پوش ایران عنوان کرد: بعد از تغییر و تحولات در کمیته شیرجه و روی کار آمدن مسئول جدید کمیته فنی شیرجه، توجه به شیرجه بیشتر شده است. کمیته فنی شیرجه تلاش زیادی برای برگزاری مسابقات انجام داد. امیدوارم این تلاش و رویکرد مثبت تداوم داشته باشد.

حمید کریمی بیان کرد: بر طبق اعلام کمیته فنی شیرجه یک اردوی برون مرزی کویت برای شیرجه در نظر گرفته شده است. اردوهای برون مرزی همیشه موثر هستند. با تجربه ای که در این اردوهای تدارکاتی به دست می آوریم، می توانیم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر شیرجه باشیم.

او ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی های فدراسیون، قرار شد که چند نفر از شیرجه رو ها به چین اعزام شوند. چین کانون و مرکز شیرجه در جهان است. ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم. با تمرینات فشرده و برنامه ریزی می توانیم جزو تیم های خوب آسیا شویم. از همه دانش چینی ها می توان برای پیشرفت استفاده کرد. شیرجه چین در جهان اول است. البته ایران هم مربیان و هم شیرجه روهای خوبی دارد. برای اینچئون برنامه ریزی های خیلی خوبی صورت گرفته بود که متاسفانه اعزام نشدیم. می توانیم از نوع تمرینات و برنامه چینی ها به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی در باره کمبودهای شیرجه در ایران گفت: شیرجه ایران کمبودهای زیادی دارد. ما از نظر امکانات و تمرینات در ایران کمبود داریم. اگر ما بتوانیم برنامه ریزی مرتبی داشته باشیم و برنامه ریزی صورت گرفته را به تمام و کمال اجرا کنیم، پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

کریمی تصریح کرد: امکانات سخت افزاری نداریم. از نظر پزشکی و تغذیه برنامه نداریم. چینی ها برای این پیشرفت کردند که وقتی بازی های آسیایی تمام می شود از همان روز برای بازی های آسیایی چهار سال بعد برنامه ریزی می کنند و تمرینات خود را متوقف نمی کنند. متاسفانه ما وقتی یک سال مانده به بازی ها تازه به فکر تمرین و برنامه ریزی می افتیم. اگر از همین الان برنامه ریزی داشته باشیم، قطعا چهار سال بعد نتیجه خواهیم گرفت.

او تاکید کرد: باید به ورزشکاران از همه نظر توجه کرد. باید ورزشکاران از نظر تغذیه، برنامه، روحی و مالی حمایت شوند.

او در پایان گفت: امیدوارم به شیرجه بیشتر رسیدگی شود. برنامه ها تداوم داشته باشد و بتوانیم برای المپیک سهمیه بگیریم. حیف است که شیرجه ایران پیشرفت نکند و دیده نشود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب