خانبانان:مربی به توانمندی چیریچ ندیده ام/ به اندازه یک کارگر ساده هم حقوق نمی گیریم

ملی پوش واترپلوی کشورمان گفت: تا کنون با چند مربی خارجی کار کرده ام اما مربی به توانمندی چیریچ ندیده ام.

زینب زارع/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد ملک خانبانان واترپلوییست ملی پوش کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اردوی صربستان گفت: با توجه به تغییر و تحولات در تیم ملی واترپلو و جوان شدن تیم اردوی ده روزه صربستان برای بازیکنان بسیار پربار بود. چیریچ یک هفته زودتر به صربستان رفت و امکانات را مهیا کرد. در آن جا با ۴ تیم باشگاهی باشگاهی از صربستان و ۱ تیم از استرالیا روبرو شدیم که نهایتاً سوم شدیم.

وی افزود تیم ملی کادر خوبی دارد. چیریچ بازیکن بزرگی بوده و با مربیان بزرگی نیز کار کرده است. او از بدو ورودش به تیم به اصلاح حرکات بازیکنان اقدام کرد. تا چند ماه گذشته بازیکنان بسیاری از حرکات دست و پا که جز حرکات پایه ای محسوب می شود را  به شکلی اشتباه اجرا می کردند. من تاکنون با چندین مربی خارجی کار کرده ام اما مربی مانند چیریچ ندیده ام که هم بتواند به خوبی کوچ کند و هم به خوبی تمرین دهد. باید بگویم او بی نظیر است.
خانبانان درخصوص پیش بینی اش درباره عملکرد تیم ملی واترپلو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم  با تغییرات فراوان و جوان شدن نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی داشته است. در مسابقات آسیایی می توانیم نتایجی بهتر از فوژان بدست آوریم اما فکر نمی کنم روی سکو برویم. لازمه رسیدن به موفقیت های بیشتر در واترپلوی ایران  حفظ سرمربی صربستانی و تلاش های بیشتری است.
وی تصریح کرد از رضوانی و فدراسیون متشکرم که در شرایط سخت این روزهای فدراسیون هیچ چیز برای واترپلو کم نگذاشتند. ملی پوشان به اندازه یک کارگر ساده هم پول دریافت نمی کنند اما فدراسیون مبلغی به عنوان پول تو جیبی به بازیکنان می دهد. همین میزان نیز انگیزه بازیکنان را افزایش می دهد و رضایت آنان را در پی دارد.
گفتنی است ملک خانبانان در لیگ امسال برای تیم دانشگاه آزاد به آب می زند.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.