خانبانان: کسب سکو در بازی‌های آسیایی نیازمند اردوهای باکیفیت‌ است

ملی‌پوش واترپلو به دست آوردن سکو در بازی‌های اسیایی جاکارتا را نیازمند برگزاری اردوهای با کیفیت‌ برای تیم ملی واترپلو دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد ملک خانبانان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیوسته بودن اردوهای تیم ملی واترپلو، خاطرنشان کرد: بازی‌های تدارکاتی چهارجانبه سنگاپور سطح بالا و خوبی داشت اما ما تعدادی از بازیکنان اصلی خود را نداشتیم چون این اردو بیشتر برای آماده سازی تیم ملی جوانان بود. چیریچ باید جوانان را به کار می‌گرفت بنابراین اگر می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به هدف اصلی فدراسیون که کسب مدال و سکو در این بازی‌هاست برسیم باید اردوهای خود را با کیفیت تر برگزار کنیم.

او در مورد اردوهای تیم ملی واترپلو ادامه داد: اردوهای تیم ملی تا به امروز خوب بوده است اما بهتر است ما بازی‌های تدارکاتی را با حریفان اصلی خود در بازی‌های آسیایی مثل چین، ژاپن و قزاقستان برگزار کنیم که قطب واترپلوی آسیا هستند. قطعا اگر این اتفاق بیفتد هم نقاط ضعف و قوت حریفان را بهتر می‌شناسیم و هم نقاط ضعف خود را تقویت می‌کنیم. امیدوارم که مسئولان کمیته ملی المپیک حمایت‌های خود را از این رشته ورزشی بیشتر کنند چون به نظر من واترپلو خود را اثبات کرده است.

خانبانان با بیان اینکه از زمان آمدن الکساندر چیریچ به اردوهای تیم ملی واترپلو پیوسته و خوب پیگیری شده است، تاکید کرد: اردوهای ما در یک سال گذشته هم در رده جوانان و هم بزرگسالان در شرایط خوبی برگزار شد اما برای اینکه ملی‌پوشان شهرستانی ما در هنگام آمدن به تهران در زمان برگزاری اردوها شرایط خوبی را داشته باشند باید خوابگاه‌های ملی‌پوشان را بهتر از سال گذشته تحویل آنان دهیم. اگر این اتفاق بیفتد قطعا ورزشکاران با روحیه بهتر در تمرینات شرکت خواهند کرد و با این شرایط بعد از ۳۰ تا ۴۰ سال می‌توانیم واترپلو را بر روی سکوهای بازی‌های آسیایی ببینیم.

او در مورد برنامه‌های تیم ملی واترپلو، گفت: تیم ملی بزرگسالان یک هفته است که از سنگاپور برگشته است و تا مهر ماه برنامه و مسابقات خاصی را ندارد. در حال حاضر هدف فعلی فدراسیون و کادر فنی تیم (الکساندر چیریچ و وحید رضایی) تمرینات تیم ملی جوانان واترپلو است. تیم جوانان قرار است مرداد ماه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کند و از این جهت تمرینات این تیم زیر نظر چیریچ پیگیری می‌شود.

خانبانان افزود: در تمرینات نوبت عصر تیم ملی جوانان، بازیکنان بزرگسالان نیز شرکت خواهند کرد تا با برگزاری بازی‌های تدارکاتی بین تیم بزرگسالان و جوانان بتوانیم شرایط خوبی را در جهت آماده سازی این تیم برقرار کنیم.

ملی‌پوش واترپلو در مورد تاریخ برگزاری لیگ برتر واترپلو نیز اظهار کرد: با اطلاعاتی که من دارم هنوز تاریخ آغاز لیگ برتر مشخص نشده است البته اکثر باشگاه‌ها بازیکنان خود را خریداری کردند. لیگ امسال هم مثل سال گذشته با شش الی هفت تیم برگزار خواهد شد و من هم مانند فصل قبل با تیم دانشگاه به آب می‌زنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب