خاکبان: نگاه دنیا به واترپلو جهانی در تهران معطوف است

مربي تيم ملي واترپلو جوانان ايران با ابراز اميدواري از درخشش بازيكنان تيم ملي در مسابقات توسعه جهاني (فينا ترافي)، قهرماني اين تيم را ميسر دانست.
سروش واعظی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و  واترپلو، ملی پوشان ایران در حالی خود را برای مسابقات توسعه جهانی تهران آماده می شوند که روزهای پایانی تمرینات آماده سازی خود را در استخر قهرمانی ٩ دی سپری می کنند.
دانیال خاکبان درباره این رویداد بزرگ گفت: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی با انگیزه ای بسیار بالا خود را برای این مسابقات آماده و روزهای پایانی تمرینات را سپری می کنند.
وی در خصوص حضور طاهریان در راس کادر فنی تیم ملی اظهارکرد: انتخاب طاهریان از سوی فدراسیون باعث رشد واترپلو ایران خواهد شد و اعتقاد دارم این مربی بهترین گزینه برای ایران آن هم در مسابقات فینا ترافی بود زیرا وی نسبت به تمام بازیکنان واترپلو در ایران شناخت کامل دارد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به قهرمانی ایران در مسابقات فینا ترافی عنوان کرد: کسب عنوان قهرمانی در تهران دور از دسترس نیست ضمن آنکه ما نباید فراموش کنیم میزبان بازی ها هستیم و باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را انجام دهیم. بازیکنان ایران همواره این نکته را ثابت کردند که مرد روزهای سخت هستند و هر گاه اراده کنند می توانند دست به کارهای بزرگ بزنند.
مربی تیم ملی واترپلو جوانان کشورمان درباره رقیبان ایران در فیناترافی گفت: هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت زیرا تمام تیم هایی که در این بازی ها حضور دارند برای کسب نتیجه تلاش می کنند هر چند که معتقدم جزی ترین رقیب ایران تیم اتریش خواهد بود.
وی با اشاره به حضور مقامات فدراسیون جهانی شنا- فینا در ایران گفت: مارکولسکو و لونزی برای اولین بار است که حضور در ایران را در تجربه خواهند کرد و این موضوع برای واترپلو ایران یک افتخار بزرگ است زیرا با آمدن چهره های سرشناس به کشورمان اهمیت بسیار بالای این مسابقات جلوه گر خواهد شد ضمن آنکه نگاه دنیا به برگزاری مسابقات فیناترافی در ایران معطوف می شود.
خاکبان گفت: همانطور که که قبلاً اشاره کردم ایران می تواند در این بازی ها قهرمان شود به شرط آنکه حریفان خود را دست کم نگرفته  اشتباهی مقابل آنها انجام ندهد زیرا معتقدم اولین اشتباه در این بازی ها آخرین اشتباه ما خواهد بود و ما را از کسب عنوان قهرمانی دور خواهد کرد.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.